بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

معاون درمان وزارت بهداشت با اعلام آمادگی کامل بیمارستانی و پزشکی برای مقابله با احتمال ورود موج جدید کرونا به کشور خبر داد.
کافئین عامل اعتیاد به چای تلقی می شود که با تحریک سیستم عصبی مرکزی، احساس آرامش و لذت را به وجود می آورد.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه، شیوع آبله میمونی یا سرخک در مدارس را شایعه دانست و گفت: بثورات پوستی که در تعداد قلیلی از دانش‌آموزان مشاهده شده مربوط به بیماری "دست، پا و دهان" است و جای نگرانی وجود ندارد.
وزیر بهداشت گفت:در دوران دفاع مقدس افتخار خدمت در استان ایلام نصیبم شد و خاطرات خوبی از مردمان نجیب و ولایت‌مدار این استان و ایثار و فداکاری آنان دارم و علاقمندم که بطور شایسته‌ای به این استان در حوزه سلامت خدمت شود.
یک شرکت داده‌های بهداشتی موسوم به Airfinity مدعی شد که با لغو محدودیت‌های کرونایی در چین، احتمالا روزانهن بیش از ۵۰۰۰ نفر بر اثر ابتلا به کووید در این کشور جان خود را از دست می‌دهند و این آمار در تضاد چشمگیر با داده‌های رسمی پکن در مورد شیوع فعلی این بیماری و تلفات ناشی از آن است.

وزارت بهداشت اعلام کرد، در طول ۲۴ ساعت گذشته، یک نفر از بیماران کووید ۱۹ در کشور جان خود را از دست داده است.
ترک لب یکی از مشکلات شایع در بزرگسالان و کودکان است. اما این عارضه در نوزادان به دلیل ماهیت حساس پوست و همچنین نوع تغذیه که از طریق مکیدن است، می تواند بسیار ناخوشایند و آزاردهنده باشد.
محققان حوزه پزشکی اعلام کردند: یکی از زیر سویه‌های اومیکرون در برابر همه آنتی‌بادی‌های درمانی موجود مقاوم است و این یافته‌ها حاکی از آن است که برای مقابله با این زیرسویه باید درمان‌های جدید شناسایی شود.