بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

دبیر مجمع مردمی جمعیت استان همدان اظهار کرد: طبق آخرین آمار جمع آوری شده توسط اندیشکده مردمی حریم حیات جنین سالانه بیش از ۵۳۰ هزار جنین سقط می شود به طوریکه طبق آمار روزانه ۱۵۰۰ جنین ساقط و حق حیات از آنها باز پس گرفته می شود.
موارد ابتلا به mpox (آبله میمونی) در سراسر جهان به طور چشمگیری کاهش یافته و سازمان جهانی بهداشت پایان وضعیت اضطراری بهداشت جهانی را اعلام کرد.
بنابر اعلام وزارت بهداشت، در شبانه روز گذشته ۸۹ بیمار کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و متاسفانه چهار بیمار نیز جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هرچند شیوع کرونا در کشور کاهش یافته است و از وضعیت اضطراری خارج شده ایم، اما دوره این بیماری هیچ وقت تمام نمی‌شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هرچند شیوع کرونا در کشور کاهش یافته است و از وضعیت اضطراری خارج شده ایم، اما دوره این بیماری همانند آنفلوانزا و دیگر بیماریهای کشنده هیچ وقت تمام نمی‌شود.
وزیر بهداشت با تاکید بر اهمیت سلامت مردم کشورهای همسایه، به اهداف نشست کارشناسان ارشد کشورهای گروه پنج که در ایران برگزار شد اشاره کرد و گفت: طی این نشست یک برنامه عملی چهارساله تدوین شد که بر سه حوزه‌ شبکه مراقبت‌های اولیه، مهار بیماری‌های مسری و بهداشت تجمعات انسانی تاکید می‌کند.
معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در سال جاری به دنبال آن هستیم با افزایش اعتبار نسبت به سال گذشته بتوانیم توزیع شیر و لبنیات رایگان را در مدارس داشته باشیم.
مدیرکل بیمه سلامت گلستان از بیمه رایگان بیماران خاص اعم از مبتلایان به بیماری‌های ام‌اس، تالاسمی، هموفیلی، دیالیز و پیوند کلیه خبر داد.

به منظور بررسی مشکلات حوزه دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی، پیش از ظهر امروز(دوشنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲) جلسه ای با حضور دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، وزرای بهداشت و اقتصاد، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس کل گمرک ایران، رئیس سازمان غذا و دارو، معاون نظارت و رئیس مرکز پژوهش های مجلس برگزار شد.
معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ضمن تشریح علائم ابتلا به تب کریمه کنگو، گفت: تب کریمه کنگو از بیماری‌هایی است که هر سال تعدادی از موارد آن مشاهده می‌شود و بنابراین باید موازین بهداشتی را جهت پیشگیری از این بیماری رعایت کرد.

وزیر بهداشت اعلام کرد:

درمان رایگان اوتیسم در مراکز دولتی

وزیر بهداشت گفت: هزینه درمان افراد طیف اوتیسم در مراکز دولتی ۱۰۰ درصد رایگان است و اگر کوچک‌ترین کوتاهی در این زمینه وجود دارد باید به ما منعکس کنید.

مدیرعامل بنیاد برکت گفت: بنیاد برکت تا به امروز ۱۶۰ مرکز درمانی و بهداشتی در مناطق محروم جامعه به بهره برداری رسانده و امسال هم ۱۳ مرکز درمانی دیگر را افتتاح می‌کند.