دلیل آلودگی واکسن‌های مدرنا در ژاپن مشخص شد

وزیر بهداشت ژاپن اعلام کرد: به احتمال زیاد آلودگی موجود در واکسن‌های مدرنا در هنگام تماس سرنگ‌های آلوده با ویال‌های واکسن ایجاد شده‌ است.
تصویر دلیل آلودگی واکسن‌های مدرنا در ژاپن مشخص شد

به گزارش سایت خبری پرسون، رسانه‌های ملی این کشور اعلام کردند: پس از مشاهده مواردی از آلودگی‌های موجود در ویال‌ها و سرنگ‌های واکسن مدرنا در محموله‌های تحویل شده به مراکز بهداشتی ژاپن، تزریق این واکسن از روز یکشنبه (دو روز قبل) در اوکیناوا متوقف شد.

وزارت بهداشت ژاپن اعلام کرد: سوزن سرنگ ها احتمالا به درستی وارد ویال ها نشده و در نتیجه، درپوش لاستیکی ویال را شکسته و باعث نشت آلودگی از سرنگ به داخل شیشه ویال شده است.

نوریهیسا تامورا، وزیر بهداشت ژاپن در جمع خبرنگاران گفت: دلیل آلودگی واکسن ها هرچه که بوده، شنیده ایم که هیچگونه مشکل ایمنی یا مشکلات احتمالی دیگر ایجاد نمی‌کند.

وی افزود: ما همچنان به جمع آوری اطلاعات و ارائه گزارش در این زمینه ادامه می دهیم.

بر اساس گزارشات، در حال حاضر ژاپن با بزرگترین موج شیوع کووید ۱۹ در تمام طول همه گیری این ویروس مواجه است که ناشی از سویه بسیار مسری دلتا است.

روند واکسیناسیون در این کشور با تاخیر در دریافت واکسن های وارداتی و کشف آلاینده ها در سه دسته از دزهای واکسن مدرنا با کاهش طی هفته گذشته مواجه شد.

تارو کُنو، رئیس مسوول واکسیناسیون در ژاپن در گفتگو با خبرنگاران گفت که دولت این کشور در حال بررسی زمان و چگونگی ارائه دزهای تقویتی واکسن کروناست که ممکن است برای حفظ ایمنی در برابر کووید ۱۹ مورد نیاز باشد اما در حال حاضر بر تکمیل دو دز واکسن برای عموم متمرکز است.

منبع: ایسنا

336159