بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با پرسون:

تحریم‌ها بر سلامت و امنیت غذایی آثار منفی گذاشته است

متأسفانه جنگ اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه‎ای که با آن مواجه هستیم به روابط تجاری و اقتصادی، حمل و نقل بین المللی و مبادلات مالی ما آسیب وارد کرده است و از آثار منفی تحریم‌ها بر سلامت و امنیت غذایی است.
عبدالرضا رحمانی فضلی فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مبارزه با کرونا با بیان این که مردم در اجرای طرح دو هفته ای محدودیت های کرونایی همکاری بسیار خوبی داشتند، گفت: بیش از ۸۰ درصد مردم خودشان شیوه نامه ها را راعایت کردند و نتایج موفق طرح خود را نشان داد.
رئیس مرکز ارتباطات وزارت بهداشت در گفتگو با پرسون:

واکسن ایرانی کرونا در جمع کاندیداهای سازمان بهداشت جهانی

8 مورد از واکسن‌های ایرانی کرونا در فهرست نامزدهای واکسن سازمان بهداشت جهانی قرار گرفته‌اند و با توجه به این‌که بعضی از آن‌ها وارد فاز مطالعات پیش بالینی و مطالعات حیوانی شده‌اند و این مرحله را نیز پشت سر گذاشته‌اند، امیدوراریم حداقل دو مؤسسه یا گروه تحقیقاتی در روزهای آتی مجوز کمیته اخلاق را برای ورود به مرحله آزمایشات انسانی دریافت کنند.
رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی خلخال گفت: استفاده از ماسک به عنوان عامل مهم بازدارنده از ابتلا به کرونا هیچ گونه عوارض جانبی برای استفاده‌کنندگان ندارد.
معاون وزیر بهداشت گفت: نباید فریب خورد که کرونا روند کاهشی داشته و پروتکل ها کنار گذاشته شود، بلکه باید فاصله گذاری، ترددهای غیر ضروری و زدن ماسک را جدی گرفت و از حضور در تجمعات پرهیز کرد.
رئیس اداره آنفلوانزای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: نه تنها هیچ موردی از ابتلای انسانی به آنفلوانزای پرندگان در کشور نداریم بلکه از ابتدای امسال تاکنون هیچ موردی از ابتلا به آنفلوانزای فصلی انسانی نیز در کشور گزارش نشده است.

کارشناس بهداشت و اپیدمیولوژیست در گفتگو با پرسون:

همکاری مردم و مدیریت همه جانبه دولت شرط قطع زنجیره کرونا

برای قطع زنجیره مرگبار ویروس کرونا یکسری وظایف مثل شستن دست‌ها، لمس نکردن صورت و شرکت نکردن در اجتماعات بر عهده مردم است و یکسری وظایف مانند ایجاد نقاهتگاه، بیماریابی و جداسازی بیماران و ردیابی تماس‌ها، اعمال محدودیت‌ها، آموزش درست مردم، ایجاد ادراک خطر مناسب و بسته کامل روش‌های پیشگیرانه بر عهده مسئولین است و تا زمانی که هر دو عنصر نقش خود را به خوبی ایفا نکنند، انتظار نتیجه مثبتی را نخواهیم داشت.
در گفتگوی کوتاه با یک پزشک بیماران مبتلا به کرونا، مطرح شد؛

آینده مبهم ویروس منحوس

دکتر نوید عسگری فراهانی درباره پیش بینی ها از وضعیت شیوع ویروس کرونا در فصل زمستان می گوید: با اینکه هیچ چیز در مورد این بیماری قطعی نیست اما فرضیه احتمال شیوع بیشتر و وارد شدن به مرحله ی مرگ و میر بیشتر را داریم.
واکنش عضو هیات رییسه مجلس به سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا

با حاشیه سازی‌ها، کم‌کاری تان را لاپوشانی نکنید

سخنگوی هیات رییسه مجلس گفت: برخی افراد تصور می کنند حاشیه پردازی می‌تواند به آنها کمک کند و جای کم کاری‌شان در قبال مردم را بگیرد، در حالی که دیگر این روش ها پاسخگو نیست.
پزشک متخصص مغز و اعصاب گفت: افرادی که بعد از گذشت چند ماه از بیماری کووید ۱۹، هنوز حس بویایی شان بازنگشته است، استفاده از زینک، مکمل های ویتامین A و دسته گروه B و تمرین بویایی در فواصل چند دقیقه ای بهترین راهکار مؤثر خواهد بود.