بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

کوچ پزشکان عمومی و حتی متخصصان به مشاغل دیگر از جمله خدمات زیبایی و خرید و فروش املاک و بساز و بفروشی و... چند سالی است که به سرخط خبرهای جامعه پزشکی تبدیل شده است و کارشناسان، خالی شدن کشور از نیروی پزشکی را بحرانی جدی می‌دانند.
وزارت بهداشت اعلام کرد که در طول یک هفته گذشته (یکشنبه نوزدهم تا شنبه بیست‌وپنجم شهریورماه)، هشت نفر از بیماران کووید ۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۶ هزار و ۳۶۴ نفر رسید.
بنابر آمار جهانی «ورلداُمتر»، مجموع مبتلایان به کرونا (کووید۱۹) در کشورهای مختلف به بیش از ۶۹۵ میلیون و ۱۸۸ هزار و ۴۰۰ نفر رسیده و تاکنون مرگ شش میلیون و ۹۱۴ هزار و ۹۶۵ بیمار تأیید شده است.
برخی بیماران، گاهی از کیفیت دارو و شرایط غیربهداشتی آنها گلایه دارند. گلایه‌هایی که البته نمی‌دانند کجا باید مطرح کنند یا از چه طریقی پیگیر شکایت‌شان از دارویی باشند که به عنوان مثال ممکن است حاوی یک شیء خارجی باشد.
رئیس انجمن مطالعات بیماریهای کبدی:

ایران کمترین شیوع هپاتیت را در منطقه دارد

رئیس انجمن مطالعات بیماری‌های کبدی ایران، گفت: بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور تحت واکسیناسیون هپاتیت بی قرار گرفته‌اند و کمترین شیوع منطقه را از نظر هپاتیت بی و سی داریم.
این گونه اقدامات غیراصولی برخلاف موازین حقوق بشری و شهروندی درحالیکه حق بر سلامتی، جزئی از حقوق بنیادین شهروندان در هر جامعه سیاسی است.
بنابر آمار به‌ روز شده در «جدول جهانی ورلداُمتر»، مجموع مبتلایان به کرونا (کووید۱۹) در کشورهای مختلف به بیش از ۶۹۵ میلیون و ۱۳۵ هزار و ۶۰۰ نفر رسیده و تاکنون مرگ شش میلیون و ۹۱۴ هزار و ۴۶۱ بیمار تأیید شده است.
اخبار نادرست رصد بارداری و ممنوعیت غربالگری جنین، بازار فعالیت‌های زیرزمینی این حوزه را داغ کرده است. در این اینفوگرافیک به شبهات این موضوع پاسخ داده شده است.
معاون مرکز آمار و فناوری اطلاعات سازمان بیمه سلامت ایران، در خصوص پر هزینه‌ترین داروهای مصرفی کشور در توضیحاتی داد.
پزشک در نسخه بیمار ۴ عدد آمپول نوشته که باید در سرُم تزریق شود، اما معلوم نیست تکلیف سرنگ‌های بدون استفاده در کلینیک‌ها و درمانگاه‌ها چه می‌شود.
رییس اورژانس پیش‌ بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: اورژانس استان نیازمند ۱۰۰ نیروی تکنسین است که بزودی ۳۵ نفر از این تعداد جذب می شوند.
یخچال ایرانی‌ها همیشه پر است از داروهایی که برای روز مبادا ذخیره شده، داروهایی که گاهی مورد استفاده هم قرار نمی‌گیرند و در نهایت دورریز می‌شوند. مساله مهم این است که برخی از این داروها هیچ نیازی به نگهداری در یخچال هم ندارند چون کیفیت و اثربخشی‌شان را از دست می‌دهند.