بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

وزیر بهداشت در نامه‌ای به قالیباف - رییس مجلس شورای اسلامی، ضمن تقدیر از تعامل و همراهی دولت مردمی و خانه ملت در پاسخگویی به مطالبات مردم در حوزه بهداشت و درمان، فرا رسیدن دهم آذرماه، روز مجلس و بزرگداشت یاد و خاطر شهید آیت‌الله مدرس را تبریک گفت.
معاون هماهنگی و امور گردشگری استانداری فارس خبر داد:

شیراز قطب گردشگری سلامت با پذیرش بیش از 8 هزار بیمار داخلی و خارجی

معاون هماهنگی و امور گردشگری استانداری فارس گفت: در مدت 8 ماهه سال جاری 8 هزار و960 بیمار داخلی و به وِیژه از کشور های دیگر برای درمان در بیمارستان های شیراز پذیرش شدند.
کمرمان زیر بار کار طافت فرسا در زایشگاه خم شده است، جناب وزیر اطلاع دارید که بى توجهى به حرفه مامایی و تعارض منافع در حوزه باردارى و زایمان چه بر سر زنان و کودکان کشور آورده است؟ آیا از خدشه‌دار شدن استقلال ماما در زایشگاه و افزایش تولد نوزادان نارس، کم وزن و نیازمند بسترى در بخش مراقبت هاى ویژه خبر دارید؟
اولین عمل جراحی تعویض همزمان دریچه آئورت به‌ همراه آئورت صعودی موسوم به عمل بنتال و تعویض همزمان دریچه میترال که یک جراحی پیشرفته قلب است، بر روی بیماری 75 ساله در بیمارستان شریعتی اصفهان با موفقیت انجام شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مطرح کرد؛

مجوز گردشگری سلامت به ۲۴۷ بیمارستان کشور اعطاء شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به ظرفیت‌بالای نظام سلامت در پاسخگویی به نیازهای درمانی، بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی در توسعه گردشگری سلامت تاکید کرد.
معاون پیشگیری و خدمات پایه سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بالاترین هزینه دارویی سازمان بیمه سلامت در سال جاری متعلق به ۲ قلم انسولین به میزان یک هزار میلیارد تومان است که نشانه هزینه‌های رو به افزایش داروهای بیماران دیابتی است.
رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت از جذب ۳۵۰ ماما در ۹۳ شهر منتخب برنامه "سلامت خانواده" خبر داد و گفت: همچنین جذب ۱۹۴۵ مامای دیگر در برنامه سلامت خانواده درخواست شده تا میزان ارائه خدمات بارداری و دسترسی مادران به این خدمات افزایش چشمگیری یابد.
ذخیره خونی به پنج روز رسید؛

اصفهانی‌ها برای اهدای خون اقدام کنند

رئیس بخش خون اداره کل انتقال خون استان اصفهان گفت: با توجه به موج سرمای پیش رو در هفته آینده این میزان خون موجودی نگران کننده است و از اهداکنندگان درخواست می‌شود برای اهدای خون خود اقدام کنند.
وزارت بهداشت اعلام کرد: در هفت روز گذشته (۱۴ تا ۲۰ آبان) ۳۹۸ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ به کرونا شناسایی شدند و ۲۶ مبتلا ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.
وزیر بهداشت گفت: از ابتدای دولت تا به امروز حدود دو هزار پروژه بهداشتی به بهره‌برداری رسیده است و هدف‌گذاری‌ کرده‌ایم تا پایان دولت سیزدهم این پروژه‌ها را به ۴ هزار و ۴۰۰ واحد برسانیم.
افزایش مسمومیت‌های اتفاقی در یک سال و نیم اخیر باعث شده که سازمان غذا و دارو بر لزوم مراقبت از کودکان در برابر برخی گیاهان آپارتمانی از جمله " دیفن باخیا و خرزهره "تاکید کند.
محققان به سرپرستی دکتر مروج علاساف در مرکز تحقیقات سرطان فرد هاچینسون در ایالات‌متحده ارتباطی را بین چاقی و اختلالات عصبی مانند بیماری آلزایمر کشف کردند.