بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

در مدتی که کرونا در کشور جا خوش کرده شاهد ۴ پیک از افزایش مبتلایان و مرگ و میر ناشی از آن بوده ایم. پیک‌هایی که ناشی از ساده انگاری مسئولان و مردم از شرایط است.
معاون بهداشت وزارت بهداشت آمارهای مصرف و همچنین عوارض جبران ناپذیر استعمال سیگار و قلیان را تشریح کرد و گفت: چگونه ما در همه چیز تحریم هستیم، به جز تنباکو و سیگار و خیلی راحت می‌آیند و تولید می‌کنند و کسی هم با آنها کاری ندارد؟
تقویم آزمون های سال ۱۴۰۰ دانشگاه های علوم پزشکی مجدد اصلاح شد و بر این اساس اغلب آزمون های مهم دانشجویان که به دلیل کرونا به تعویق افتاده بود در تیر ماه برگزار می شود.
از تمام یادبودهای ملی، که در تقویم مان می درخشد. روز اهدا عضو، روز هنرنمایی یک فرد به همراه خانواده اش است. هنری که جان می بخشد.
سردرگمی در میان ثبت‌نام یا مراجعه حضوری، تشکیل صف از اولین ساعت‌های صبح، ابهام در مراکز محله‌ای توزیع واکسن. در گروه سنی 70 سال به بالا همچنان خبر می‌رسد که فارغ از اینکه در سایت رسمی وزارت بهداشت ثبت نام کرده یا نکرده باشید، صف‌های سحرگاهی ثبت‌نام حضوری احتمال دریافت واکسن را بالاتر می‌برند.
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام از تولید ۴ تا ۵ میلیون دوز واکسن کرونا تا ۱.۵ ماه آینده خبر داد و گفت: تصور می‌کنیم در خرداد ماه بتوان واکسیناسیون عمومی با تولیدات ستاد اجرایی فرمان امام انجام شود.
قطعی برق در ساعات امتحانات دانش‌آموزان موجب نگرانی خانواده‌ها و تحمیل استرس فراوان به دانش‌آموزان شده است و طبق گفته معلمان در حوزه‌های امتحانات نهایی، قطعی برق مشکلاتی در روشنایی سالن‌ها، تهویه هوا و تکثیر سؤالات امتحانی رقم زده است. حتی برای امتحان شنیداری آزمون زبان انگلیسی نیاز به وجود برق برای فعالیت اسپیکرهاست. از سوی دیگر تعدادی از واکسن‌های کرونا که نیاز به درجه منفی 20 یخچال دارند، با قطعی برق فاسد شده‌اند.
بنابر اعلام وزارت بهداشت، طی ۲۴ ساعت گذشته در کشور ۱۱هزار و پنج بیمار جدید کووید ۱۹ شناسایی شدند و متاسفانه ۲۵۱ تن نیز به دلیل این بیماری جان خود را از دست دادند.
وزیر بهداشت در نامه‌ای بلند بالا به محمداسماعیل اکبری، او را از سمت مشاور عالی وزیر برکنار کرد. اکبری اخیر موضع بحث برانگیزی درباره مسائل جمعیتی مطرح کرده است.
رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با پرسون:

اولویت اول ما در انتخابات، حفظ سلامت مردم است

در انتخابات علاوه بر این‌که مردم باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند، مسئولین اجرایی نیز باید تدابیری بیندیشند. حتماً تعداد حوزه‌های انتخابیه را افزایش دهند که تجمعی اتفاق نیفتد و با جدیت مدیریت و نظارت کنند.
عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در پاسخ به این سوال که آیا در صورت تزریق واکسن کرونا تست PCR مثبت می‌شود؟، گفت: معمولا چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد، اما ممکن است در موارد بسیار نادر شاهد این موضوع باشیم و احتمال دارد که فرد پیش از تزریق واکسن ناقل این بیماری و در حال طی دوره کمون بوده است.
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: با فوت ۲۱۶ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۷۸ هزار و ۵۹۷ نفر رسید.
سخنگوی ستاد مقابله با کرونا اعلام کرد: احتمالا با تصویب این ستاد همزمان با تعطیلات نیمه خرداد به مناسبت ارتحال حضرت امام (ره)، ترددهای جادهای ممنوع می شود. برای انتخابات نیز زمینه استعلام وزارت کشور برای شناسایی افراد مبتلا به کرونا فراهم می شود.