بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

گروه تحقیق، آزمایش‌های PCR را به صورت هفتگی برای همه همخانه‌ها به مدت سه هفته پس از مثبت شدن آزمایش همخانه‌های آنان ارائه کردند. در نهایت، محققان به این نتیجه رسیدند که میزان حمله ثانویه در بین همخانه‌ها ۳۲ درصد است.
آن‌طور که شنیده شد با فشار افکار عمومی مباحث مربوط به موفقیت ایران در مدیریت کرونا از کتب درسی دانش‌آموزان حذف شده است. روشن است کتاب علوم اجتماعی، به عنوان منبعی که قرار است ذهن دانش‌آموزان علاقه‌مند به این علم را آماده کند یا مباحث کلی و مقدماتی این حوزه دانشی را بیان کند تا آشنایی‌زایی درباره این دانش داشته باشد، باید عاری از هرگونه محتوای خیالی، غیرمستند و ایدئولوژیک - در معنای منفی آن- باشد.
وزیر بهداشت آلمان از شهروندان درخواست کرد تا به تزریق واکسن کووید-۱۹ اقدام کنند. وی افزود: برای گذراندن پاییز و زمستان ایمن به حداقل پنج میلیون واکسیناسیون نیاز داریم.
معاون قرارگاه پدافند زیستی کشور گفت: سوءمدیریت‌ها و فقدان ساختارهایی که در مجموعه وزارت بهداشت بود و همینطور تاثیر تحریم‌های بین المللی در تاخیر تولیدات واکسن تاثیر داشت.
بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز 221 میلیون و 134 هزار و 539 نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید19) مبتلا شده‌اند.
وزیر بهداشت با بیان این‌که برنامه ما این است که هیچ کسی در صف واکسن منتظر نماند، گفت: عوارض واکسن‌های داخلی از واکسن‌های وارداتی هم کمتر بوده است.
رئیس جمعیت هلال‌احمر از ورود سنگین‌ترین محموله‌ واکسن کرونا تهیه شده توسط هلال‌احمر حاوی پنج میلیون دُز واکسن به کشور خبر داد.
متخصص بیماری‌های عفونی گفت: فاصله‌های استاندارد بین دو دُز اول و دوم معمولا بهترین زمان تزریق است و می‌توان پس از آن هم به تزریق اقدام کرد. مگر اینکه انقدر زمان از تزریق گذشته باشد که واکسن خاصیت خود را از دست بدهد.
با توجه به آمار فوتی های کرونایی؛

طعم مرگبار بی تفاوتی!

561 فوتی و27هزار و 621 ابتلای جدید آمار دومین جمعه و دوازدهمین روز از شهریور ماه سالجاری بوده است. این در حالی است که علی اکبر آشوری مدیر مرکز مدیریت راه‌ها در گفت و گو با رسانه ها، از بروز ترافیک سنگین در آزادراه کرج- قزوین محدوده هشتگرد و ترافیک نیمه سنگین در برخی مقاطع جاده کندوان در این تاریخ، در گفت و گو با خبرگزاری ها خبر داده است.
معاون فنی گمرک با اشاره به ورود محموله جدید امشب اعلام کرد: در مجموع ۲۶ محموله واکسن سینوفارم چینی وارد کشور شده و اکثر واکسن‌های وارداتی نیز از نوع سینوفارم و چینی هستند.
عضو شورای عالی نظام پرستاری گفت: افزایش بیماران و نبود پرستار کافی به کار و زحمت بیشتر پرستاران منجر می شود. و همین امر باعث آسیب و فرسایش پرستاران و کاهش خدمات با کیفیت درمانی برای بیماران است.
عضو کمیسیون بهداشت مجلس درخصوص بحث کمبود واکسن در کشور ، گفت: کمبود واکسن به وزارت بهداشت مربوط است نه کمیسیون .کمیسیون بهداشت ۱۰ روز می‌شود که تعطیل است. ما بعد از انتخاب وزرا مسافرت رفتیم.
به‌طور کلی مخالف تحلیل‌های مبتنی بر نظریه توطئه هستم. کسانی که مطالب مرا پیگیری می‌کنند با چنین تحلیلی مواجه نشده‌اند و طبعا به عنوان یک شیوه مرسوم تحلیلی مخالف آن هستم. ولی این روزها درباره مساله واکسن هر چه فکر می‌کنم، ره به جایی نمی‌برم جز اینکه گمان کنم یک دستی پشت پرده در حال رقم زدن این وضعیت است، چون عقل سلیم نمی‌تواند چنین رویدادهایی را اتفاقی تحلیل کند.