جهش آبله میمونی زیاد نیست

متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری گفت: فعلا از علائم آبله میمونی نگران نیستیم، ما از موتاسیون این بیماری هراس داریم، اگر واکسن‌های لازم ساخته شود می‌تواند در کاهش خطرات پیش روی مهم باشد.
تصویر جهش آبله میمونی زیاد نیست

به گزارش سایت خبری پرسون، محمدرضا ناظر، متخصص بیماری‌های عفونی وگرمسیری در گفت‌وگویی، با اشاره به خطرات آبله میمونی اظهارکرد: موتاسیون و جهش آبله میمونی بسیار زیاد نیست، این بیماری از دسته دی ان ای ویروس‌ها(DNA virus) است و به همین دلیل جهش‌های زیادی ندارد.

وی افزود: آبله میمونی، قدرت انتقال از تمام روش‌های موجود را دارد، این ویروس می‌تواند از طریق تماس مستقیم و غیر مستقیم به دیگران منتقل و در قالب راش‌ها و ضایعات پوستی و تاولی نمایان شود.

این متخصص بیماری‌های عفونی به دیگر ویژگی ویروس‌های آبله اشاره کرد و گفت: یکی از خصوصیات ویروس‌های آبله‌ای این است که هیچ‌گاه در بدن از بین نمی‌روند و ممکن است در بدن تظاهر نداشته باشند اما گاهاً در اشکال دیگر ظاهر شوند، مانند آبله مرغان که در بزرگسالی تبدیل به زونا می شود.

وی درباره خطرات آبله میمونی، عنوان کرد:فعلا از علائم آبله میمونی نگران نیستیم، ما از موتاسیون این بیماری هراس داریم، اگر واکسن‌های لازم ساخته شود می‌تواند در کاهش خطرات پیش روی مهم باشد.

ناظر، در توصیه‌ای به مسافران کشورهای اروپایی گفت: باید سفر به کشورهای اروپایی و خارجی محدود شود، این یک اقدام در سطح هشدار است.

وی با تأکید بر آماده باش بودن مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، تصریح کرد: باید بیمارستان‌ها از فاز خواب بیرون رفته و آماده باشند. پیش از کرونا در کشور شاهد بودیم که اغلب بیمارستانها بخش‌های ایزوله تنفسی را تعطیل کرده بودند، ما باید آمادگی در برابر تمامی بیماری‌ها را داشته باشیم و زیر ساخت‌ها آماده باشند تا در صورت هر حمله ای، به هوش باشیم نه آنکه مانند کرونا غافلگیر شویم.

398586