بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

بر اساس اطلاعیه مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، سن واکسیناسیون در کشور ۳ سال کاهش یافت.
دهه های گذشته و سیاست های اشتباه در حوزه سلامت؛؛

لزوم جدی گرفتن کمبود پزشک در ایران!

45 تا 60 سال بازه سنی اکثر پزشکان حال حاضر کشورمان است که این افراد در چند سال آینده از بازار کار و تخصص خارج می شوند. امری که نیاز به تربیت پزشکان متخصص برای سال های آینده را دوچندان می کند. نیازی که حتی امروز هم برای وجود متخصصان پزشکی احساس می شود.
با پیگیری‌های هلال‌احمر؛

۵ میلیون واکسن جدید وارد ایران شد

بیستمین محموله واکسن کرونا تهیه شده از سوی جمعیت هلال‌احمر حاوی ۵ میلیون دُز واکسن، امروز پنجشنبه (بیست و پنجم شهریورماه) در فرودگاه امام خمینی (ره) به وزارت بهداشت تحویل داده شد.

رییس سازمان غذا و دارو از بررسی واکسن اسپوتنیک لایت در کمیته علمی واکسن و تایید آن توسط متخصصان علمی خبر داد و گفت: کمیسیون قانونی ساخت و ورود در سازمان غذا و دارو به عنوان بالاترین مرجع قانونی کشور در زمینه ثبت و ورود دارو و واکسن، اسپوتنیک لایت را بررسی و تایید کرد و مجوز مصرف اضطراری این واکسن نیز صادر شده است. 

معاون بهداشت وزارت بهداشت ضمن اشاره به صدور مجوز واکسن‌های فخرا، نورا، اسپایکوژن و پاستور و اضافه شدن این چهار واکسن به سبد واکسیناسیون کشور، در عین حال از برنامه ریزی ۴۸ روزه برای اتمام واکسیناسیون در کشور خبر داد.
وزیر بهداشت بیان کرد: اختصاص ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی به دارو زمینه فساد و رانت را ایجاد می‌کند.

یک متخصص تغذیه با اشاره به نقش ویتامین A در مقابله با کرونا در کودکان زیر پنج سال، اظهار کرد: ویتامین A یکی از ویتامین‌های بسیار مهم است که نقش مهمی در بسیاری از فعالیت‌های حیاتی بدن دارد؛ این ویتامین در رشد و نمو، کیفیت بینایی، حفظ بافت‌های مخاطی بدن مانند لایه‌های مخاطی اندام‌های گوارشی و تنفسی و همچنین در دستگاه ایمنی بدن مؤثر است.
وزیر بهداشت درباره دلایل افزایش بی سابقه ورود محموله های جدید واکسن کرونا به کشور گفت: من هیچ وقت درباره گذشته صحبت نمی‌کنم بلکه صحبت من درباره آینده است و از وقتی که نمایندگان به ما رأی اعتماد دادند و تکلیف به دوش ما افتاد شبانه روز برای تامین واکسن کار کردیم.
تظاهرات تعدادی از شهروندان علیه واکسیناسیون اجباری در اصل ایرادی ندارد، هر چند برخی آن را اقدامی علیه سلامت عمومی تلقی می‌کنند و انجامش را خلاف قانون می‌دانند.
مقامات چین امروز (چهارشنبه) و در میان جدیدترین موج موارد ابتلا به کووید-۱۹، محدودیت‌ها را افزایش داده و غربالگری گسترده را به منظور شناسایی بیماران در شهرهای سواحل شرقی آغاز کرده‌اند.
مدیر طرح مطالعاتی واکسن ایرانی - استرالیایی«اسپایکوژن» درباره «آخرین وضعیت واکسن اسپایکوژن»، بیان داشت: فاز سوم بالینی واکسن کرونای اسپایکوژن دو سه روز دیگر تمام می‌شود.
رئیس داروخانه مرکزی هلال احمر با اشاره به این که وضعیت دارویی در کشور نسبت به ماه‌های گذشته به مراتب بهتر شده، گفت: چندین ماه است که دیگر در حوزه داروی مختص بیماران دیابتی با کمبود مواجه نیستیم.
بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز 226 میلیون و 673 هزار و 731 نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید19) مبتلا شده‌اند.