بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

آخرین آمار کرونا در ایران؛

۲۳۵ نفر دیگر از هموطنان جان باختند

بنابر اعلام مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۳۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۰ هزار و ۶۶۳ نفر رسید.
مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) با بیان اینکه نرخ مرگ و میر در میان واکسن نزده ها بیشتر است از مردم درخواست کرد تا نسبت به تزریق واکسن کرونا اهتمام داشته باشند.
وزیر بهداشت اعلام کرد؛

62 درصد مردم کشور واکسینه شده اند

وزیر بهداشت در جلسه شورای اداری شهرستان بهمئی گفت: بالغ بر ۶۲ درصد مردم کشور از ابتدای واکسیناسیون کرونا تاکنون واکسینه شده‌اند.
رییس شبکه بهداشت و درمان سلسله گفت: ۴۵ هزار و ۵۳۶ دُز واکسن کرونا تاکنون برای گروه‌های هدف واجد شرایط در این شهرستان تزریق شده است و مشکلی در خصوص تامین واکسن مورد نیاز وجود ندارد.
مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت خبر داد:

صدور کارت واکسن دیجیتالی آغاز شد

مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت از آغاز صدور کارت واکسن دیجیتال به زبان فارسی و انگلیسی برای همه‌ ایرانیان خبر داد.
در بازگشایی مدارس به عنوان یکی از اماکن تجمعی، فراهم کردن شرایط لازم برای حفظ سلامت فرهنگیان، دانش آموزان و سایر کارکنان (که بالغ بر ۱۵ میلیون نفر جعیت کشور را تشکیل می دهند) و به منظور کاهش مواجهه، قطع زنجیره تماس بیماری کووید ۱۹ از اهمیت بالایی برخوردار است.
عضو هیات علمی دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: هیچ یک از توصیه های طب ایرانی نمی تواند جایگزین واکسیناسیون شود و از نظر هر پزشک آگاه و با دانش، مهمترین کار در شرایط کنونی برای پیشگیری از مرگ و میر بیماران و کاهش عوارض کرونا، واکسیناسیون است.
محمدحسن طریقت منفرد وزیر بهداشت دولت دهم که در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شده بود، درگذشت.
از سوی سایت ویدیویی یوتیوب؛

انتشار ویدیوهای ضدواکسن ممنوع شد!

یوتیوب فراتر از ممنوعیت انتشار اطلاعات نادرست درباره واکسن های کووید ۱۹ عمل کرده و تمامی ویدیوهای ضد واکسن را مسدود خواهد کرد.
بر اساس آخرین رنگ‌بندی منتشر شده از شهرهای کشور از شنبه ۱۰ مهر ماه، ۱۶ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۹۸ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۱۷۶ شهرستان در وضعیت زرد و ۵۸ شهرستان در وضعیت آبی قرار خواهند گرفت.
بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، در شبانه روز گذشته یک میلیون و ۷۶ هزار و ۹۵۰ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.
معاون آمادگی، مقابله و پدافند غیرعامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از تزریق بیش از ۶۰۰۰ دُز واکسن کرونا به افراد آسیب پذیر شهر تهران خبر داد.