بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

مدیرکل اداره دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با بیان اینکه اولین واکسن آنفلوآنزای تولید داخل با پلت‌فرم پروتئین نوترکیب وارد بازار شد، قیمت این واکسن را اعلام کرد.
متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۶ هزار و ۷۶۳ نفر رسید.
معاون آموزشی وزیر بهداشت از تبدیل حق الزحمه‌های اندک دستیاران پزشکی به حقوق در سطح پزشکان عمومی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت : برخی مشکلات معیشتی و دیگر سختی‌های دوران دستیاری پزشکی تمایل پزشکان عمومی به حضور در این دوره را کاهش داده است.
رییس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه نشانه‌هایی از احتمال آغاز پیک ششم کرونا در کشور وجود دارد، گفت: باید تا هرجا که می‌توانیم ورودی کرونا را کاهش دهیم و سیاست‌مان، سیاست صفر کرونا باشد؛ این درحالیست که همچنان ورودی کوویدمان بالاست و به همان نسبت تعدادی از هموطنان‌مان هم فوت می‌کنند.
اظهارات چند روز پیش دکتر حسین وطن‌پور مشاور وزیر بهداشت در یک برنامه تلویزیونی که به صورت زنده پخش می‌شد، موجی از تعجب‌ها و البته تأسف را برای افکار عمومی به همراه داشته است. اظهاراتی که درواقع می‌توان آن را نوعی اعتراف، آن‌هم از نوع اعترافاتی که حکم نوشداروی بعد از مرگ سهراب را دارند، ارزیابی کرد.
بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، مجموع واکسن‌های کرونای تزریق شده در کشور به ۸۹ میلیون و ۲۵۵ هزار و ۲۱۱ دُز رسید.

رئیس اداره مطالعات بالینی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه تمام واکسن‌های کرونا که وارد کشور شدند، اثربخشی داشتند، گفت: این اثربخشی قابل قبول بوده است و واکسن‌ها می توانند ایمنی مناسب جمعی ایجاد کنند.
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در کرونا درمان سرپایی خاصی نداریم و درمان‌ها بیشتر علامتی است یعنی مریضی که دچار کرونا می‌شود و نیاز به بستری ندارد، فقط در حد برطرف شدن علایمی مانند درد و تب و سرفه است و می‌توان از مکمل‌هایی که در طب ایرانی وجود دارد برای درمان استفاده کرد که انواع اینها مورد بحث است، مانند استفاده از عناب، زعفران، سیر و شیرین بیان و موارد دیگری که انشالله به زودی اعلام خواهد شد که البته قسمتی از آن‌ها را مردم نیز استفاده می‌کنند.
عضو کمیته علمی ستاد ملی مدیریت کرونا از تصمیم گیری برای تزریق دوز سوم واکسن کرونا خبر داد و گفت: دستورالعمل استفاده از دوز سوم برای اقشار مختلف بزودی تهیه خواهد شد.

قالیباف در پاسخ به تذکر نقدعلی؛

عین اللهی باید به نامه های کمیسیون توجه کند!

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر کمیسیون بهداشت و درمان نامه‌ای خطاب به وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی فرستاده، «عین‌اللهی» موظف است که به آن توجه کند و در کمیسیون حضور یابد.
شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۲۴۷ میلیون و ۸۶۸ هزار و ۴۶۴ نفر رسیده، مرگ پنج میلیون و ۲۰ هزار و ۷۰۹ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده و همچنین ۲۲۴ میلیون و ۵۷۴ هزار و ۷۹۰ نفر از مبتلایان کووید نیز بهبود یافته‌اند.
صباغیان در تذکری درباره عملکرد ستاد ملی مقابله با کرونا ؛

گزارش کمیسیون بهداشت یکجانبه بود/ مشکل فقط سفرها بود؟ پس مراسم های مذهبی جه شد؟!

نماینده مردم مهریز، بافق، بهاباد، خاتم و ابرکوه در مجلس به بیان انتقاداتی درباره گزارش کمیسیون بهداشت درباره عملکرد ستاد ملی مقابله با کرونا پرداخت.
بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، در شبانه روز گذشته ۹هزار و ۸۵۷ بیمار جدید کووید-۱۹ در کشور شناسایی شدند و متاسفانه ۱۵۳ نفر نیز به دلیل این بیماری جان خود را از دست دادند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزایش حقوق پایه، افزایش ۲ برابری حقوق با کمک صندوق تعاون و ارائه ۲۰ درصد کارانه به کمک جراح را از راهکارهای موثر بهبود وضعیت دستیاران برشمرد.

شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۲۴۷ میلیون و ۴۶۴ هزار و ۳۷ نفر رسیده، مرگ پنج میلیون و ۱۴ هزار و ۹۸۵ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده و همچنین ۲۲۴ میلیون و ۱۳۶ هزار و یک نفر از مبتلایان کووید نیز بهبود یافته‌اند.