بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

به‌ طور کلی مهم‌ترین راه درمان خروپف کاهش وزن در افراد چاق است. رفع اختلالات هورمونی مانند کم‌کاری تیروئید مهم است.
ویتامین C موجود در لیمو شیرین با کاهش شدت و میزان علائم سرماخوردگی به بهبود آن و همچنین به تأمین آب بدن بعد از تمرینات و کاهش گرفتگی عضلات در ورزشکاران کمک می‌کند.
عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: عوارض بیماری کرونا برای کودکان ناچیز است و احتمال بیماری شدید و مرگشان بسیار کم است، لذا باید واکسنی را انتخاب می‌کردیم که خیلی ایمن و بی‌خطر باشد.
وزیر بهداشت در مکاتبه‌ای از رئیس کل گمرک ایران خواسته که هماهنگی‌های لازم جهت مرجوع شدن ۸۲۰ هزار دوز واکسن آسترازنکا به لهستان انجام شود.

نتایج اولیه از یک مطالعه تکمیلی روی دریافت‌کنندگان واکسن اسپوتنیک وی(Sputnik V) نشان داده که داوطلبان دریافت‌کننده این واکسن یک سال پس از اولین تزریق سطح نسبتا بالایی از آنتی‌بادی‌ها را حفظ کردند.
عضو کمیته علمی ستاد ملی کرونا با تاکید بر اینکه مدت قرنطینه‌ امیکرون پنج روز نیست، گفت: بهتر است مبتلایان به اُمیکرون حداقل ۱۰ روز تا ۲ هفته قرنطینه بمانند و در این مدت از حضور در مشاغل خودداری کنند.
دقیقا دو سال از روزی که وجود کرونا در ایران به‌طور رسمی اعلام شد، می‌گذرد. کرونا بلایی است که همه جهان را کمابیش درگیر خود کرد. از این نظر ما هم مثل کشورهای دیگر نباید گِله‌ای داشته باشیم.
شاید باورش سخت باشد اما حالا یکی از جدی‌ترین اختلاف نظرهای نسل امروز با پدر و مادرهای دیروز، مشاجره بر سر داشتن خالکوبی روی بدن است. پدیده‌ای که در همین حد و مرز باقی نمی‌ماند و سالن‌های آن در صورت سهل‌انگاری می‌تواند متهم ردیف اول شیوع ایدز و هپاتیت و دیگر بیماری‌های عفونی و پوستی باشد.
در چند سال اخیر توجه خوبی از سوی نهادهای مختلف به اقشار کم توان به ویژه نابینایان صورت گرفته است تا این افراد نیز از حق شهروندی خود به نحو مطلوبی بهره مند شوند.
پس از فروکش موج پنجم کرونا با سویه دلتا و کاهش آمار مبتلایان و مرگ و میر روزانه این بیماری در کشور و همچنین به دنبال شیوع کرونای امیکرون، امروز بعد از ۱۲۹ روز مجددا آمار فوتی‌های روزانه کرونا در کشور به بیش از ۲۰۰ نفر رسید.
جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تب‌های شدید و بالا رونده و مقاوم به درمان، تنگی نفس، افزایش ضربان قلب، کاهش تحمل مواد غذایی، اسهال و کاهش میزان اشباع اکسیژن خون از نشانه‌هایی است که بیمار مبتلا به کرونا به سمت شرایط وخیم می‌رود و بیمار نیاز به بررسی و مراقبت دارد.
مدت زمان ماندگاری واکسن آسترازنکا به مدت ۶ ماه، جانسون اند جانسون به مدت دو سال در زمان انجماد، واکسن فایزر به مدت ۹ ماه و در مورد واکسن مدرنا هفت ماه است.