کدام خدمات برای افراد مبتلا به تالاسمی تحت پوشش بیمه سلامت است؟

مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران، خدمات تحت پوشش صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج برای مبتلایان به تالاسمی را تشریح کرد.
تصویر کدام خدمات برای افراد مبتلا به تالاسمی تحت پوشش بیمه سلامت است؟

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد اسماعیل کاملی، در پاسخ به این سوال که کدام خدمات برای افراد مبتلا به تالاسمی تحت پوشش صندوق صعب العلاج است، گفت: از پیش از تأسیس صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج نیز برای این بیماران برخی خدمات رایگان بوده که شامل تزریق خون به بیماران تالاسمی، خدمت MRIT2، هزینه پمپ دفروکسامین، هزینه عمل جراحی اسپلنکتومی کامل یا ناقص، فیلترخون، تزریق دفروکسامین، یکسری از آزمایشات مرتبط با بیماری و عوارض تزریق خون، چند قلم از داروهای تخصصی، هزینه آزمایشات مرحله اول و دوم تشخیص پیش از تولد جنین در زوج‌های تالاسمی مینور است.

مدیر کل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران افزود: علاوه بر حمایت‌های فوق با تشکیل صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج بیماران دارای تالاسمی نشان دار شده می‌توانند از مزایای صندوق بهره مند شوند.

وی تاکید کرد: مزایای صندوق شامل آزمایش (۲۶ کد خدمت)، خدمات بستری، پرتو پزشکی، خدمات پزشک، سنجش تراکم استخوان، خدمات روانشناسی، توانبخشی (۴ کد خدمت) و ویزیت برای (۸ گروه تخصصی) است.

کاملی اظهار داشت: نکته قابل توجه این است که بیماران منتسب به نشان تالاسمی می‌توانند با رعایت ضوابطی، از مساعدت‌های موردی تبصره ذیل ماده ۹ اساسنامه صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج با ارائه مدارک و مستندات به ادارات استانی پس از بررسی و طرح در کمیته‌های مربوطه بهره مند گردند.

منبع: مهر

587304