وزیر بهداشت:

افزایش ۲۵ درصدی به فضاهای اورژانس کشور در دولت سیزدهم

به گفته وزیر بهداشت در دولت سیزدهم ۲۵ درصد به فضای اورژانس کشور اضافه شده است.
تصویر افزایش ۲۵ درصدی به فضاهای اورژانس کشور در دولت سیزدهم

به گزارش سایت خبری پرسون، دکتر بهرام عین اللهی، امروز (۳۰ تیر) در حاشیه افتتاح اورژانس دکتر شهید فتاحی بیمارستان امام خمینی ره اسلام آبادغرب در جمع خبرنگاران با تاکید بر ضرورت توسعه فضاهای اورژانس در کشور گفت: در سوانح مختلف از جمله سیل، زلزله و ... وجود اورژانس الزامی است و در همین راستا توسعه فضاهای اورژانس یکی از اولویت های حوزه سلامت در دولت شهید رییسی بود.

به گفته وزیر بهداشت در دولت سیزدهم ۲۵ درصد به فضای اورژانس کشور اضافه شده است.

عین اللهی گفت: از جمله این فضاها، اورژانسی است که امروز به مساحت ۱۶۰۰ مترمربع و با صرف اعتبار ۷۰ میلیارد تومان در بیمارستان اسلام آبادغرب افتتاح کردیم.

وی افزود: همچنین امروز مرکز جامع سلامت شهریار شهر اسلام آبادغرب با صرف اعتبار ۲۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

عین الهی از ساخت کامل پروژه بیمارستان شهید رییسی کرمانشاه هم خبر داد و افزود: سازه پروژه تکمیل شده و هم اکنون در حال نصب تجهیزات هستیم، اما با توجه به اینکه در دولت شهید رییسی قانونی داشته‌ایم که باید پروژه کامل به بهره‌برداری برسد، در همین راستا امروز تنها از پروژه بازدید کرده و افتتاح آن ظرف دو ماه آینده انجام می‌شود.

وی افزود: با توجه به هزینه‌های بالای درمان سرطان، افتتاح این بیمارستان دولتی که ویژه درمان بیماران سرطانی است، از اهمیت بسیاری برخوردار می‌باشد.

عین اللهی در ادامه از افزایش ظرفیت پذیرش رشته پزشکی در دولت شهید رییسی خبر داد و افزود: سالانه افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت رشته پزشکی را داشته‌ایم، طوری که امسال ۱۲ هزار نفر به ظرفیت پذیرش رشته پزشکی اضافه شده است.

وزیر بهداشت گفت: همچنین ظرفیت رشته‌های تخصصی ۶۵ درصد و فوق تخصصی ۵۰ درصد اضافه شده است.

وی افزود: آثار این افزایش ظرفیت در سالهای آینده خود را نشان می‌دهد و قطعا خدمات‌رسانی در حوزه بهداشت و درمان ارتقاء می‌یابد.

وزیر بهداشت به تقویت امکانات درمانی در مناطق محروم در دولت شهید رئیسی اشاره و تصریح کرد: در این دولت ۳۸۰ دستگاه درمانی پیشرفته شامل ام آر ای، سی تی اسکن، شتابدهنده و ... در کشور با اولویت مناطق محروم توزیع شده که نمونه آن دستگاه ام آر ای بیمارستان اسلام آبادغرب است که امروز شاهد افتتاح آن هستیم.

به گفته وزیر بهداشت ۷۰ میلیارد تومان برای خریداری این دستگاه هزینه شده و تنها دستگاه دولتی در شهرستان محسوب می‌شود.

منبع: ایسنا

717200