سیاست خارجی

آخرین و مهمترین خبر ها از تحولات جهان و خبرهای سیاست خارجی را در صفحه سیاسی پرسون بخوانید.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کشورهای عضو بریکس متمم و تقویت کننده یکدیگر هستند. توافق اخیر مالی ایران و روسیه از نمونه های موفق دلارزدایی است.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به بخشی از بیانیه نشست سران ناتو در واشنگتن گفت: جمهوری اسلامی ایران ادعای مندرج در بیانیه پایانی اجلاس سران ناتو در واشنگتن مبنی بر کمک نظامی ایران به روسیه در جنگ اوکراین را کاملا بی‌پایه و اساس و دارای اهداف سیاسی دانسته و آن را مردود می‌داند.

رئیس جمهور منتخب مردم در یادداشتی اختصاصی با عنوان «با هم برای منطقه قوی و شکوفا» برای روزنامه فرامنطقه‌ای «العربی الجدید» ضمن تأکید بر ضرورت همکاری و تعامل سازنده تمامی کشورهای منطقه برای توسعه و اعتلای جایگاه جهانی آن نوشت: درمان زخم دیرینه اشغال فلسطین و حل آن مسئله همه ما است.

رئیس مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۳ در صدر هیأتی پارلمانی به‌ منظور شرکت در نشست رؤسای مجالس کشورهای عضو بریکس، تهران را به مقصد سنت‌پترزبورگ روسیه ترک کرد.

هماهنگ‌کننده مقیم سازمان ملل متحد در پیامی به رئیس‌جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران گفت سازمان ملل متحد در ایران مصمم به ادامه حمایت‌های خود از اقدامات ملی در جهت دستیابی به توسعه پایدار است.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: بریکس فرصت بسیار خوبی برای جمهوری اسلامی ایران جهت توسعه روابط خود با کشورهای عضو بریکس است.

رئیس جمهور منتخب با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا دارای چالش‌ها و آرمان‌های مشترک از جمله آزادی‌خواهی، استقلال‌طلبی و عدالت‌خواهی هستند و در قبال مسئله فلسطین و حمایت از مردم مظلوم غزه نگاه و مواضع مشترکی دارند، تاکید کرد: بی‌تردید دولت من نیز در صدد تداوم و توسعه همکاری‌ها با ونزوئلا خواهد بود.

مسعود پزشکیان و الهام علی‌اف در تماس تلفنی که مسائل مرتبط با منافع دوجانبه کشورها در آن بررسی شد، یکدیگر را به سفر به ایران و جمهوری آذربایجان دعوت کردند که مورد استقبال هر دو طرف قرار گرفت.

یک رسانه انگلیسی به بررسی موضع حزب حاکم (کارگر) انگلیس درباره موضوع قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست تروریستی پرداخته و نوشت که این حزب به دنبال بررسی دیگر اقدامات محدودکننده علیه آنچه «سازمان‌های دولتی مرتبط با تروریسم» می‌خواند، است.