دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

به دنبال اظهارات و ادعای اخیر حجت الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات کشور پیرامون مداخله یکی از کارکنان نیروهای مسلح در دست داشتن ترور و به شهادت رساندن دانشمند برجسته هسته‌ای و دفاعی کشور، شهید محسن فخری‌زاده، مرکز ارتباطات و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح توضیحی منتشر کرد.
سخنگوی رزمایش مرکب امنیت دریایی شمال اقیانوس هند: در این مرحله از رزمایش، یگان‌های شناور ایران و روسیه به سر فرماندهی ناوشکن تمام ایرانی جماران و با استفاده از سلاح‌های مختلف به سوی اهداف سطحی از پیش تعیین شده در دریا تیراندازی کردند.
سردار شریف القای شرایط بحرانی در کشور و ناکارآمدی مسئولان را از دیگر راهبردهای دشمن در سیاه نمایی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی توصیف و تصریح کرد: برغم تمامی توطئه ها و خباثت های دشمنان امروز پیشرفت ها و دستاوردهای ایران اسلامی در حوزه های مختلف قابل کتمان حتی از سوی دشمنان نیست.
معاون هماهنگ کننده ارتش از برگزاری رزمایش مشترک دریایی ایران و روسیه در شمال اقیانوس هند در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: برگزاری این رزمایش بیانگر اقتدار دریایی نیروهای مسلح است.
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی گفت: در نیروی زمینی ارتش ۲۸ طرح لبیک طراحی کرده‌ایم که هر کدام از آن ها هدف خودشان را دارند.
عضو هیئت علمی دانشگاه دفاع ملی در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

قدرت دفاعی ایران، بازدارنده تهدیدهای دشمن

توانایی دفاعی خصوصاً در بحث موشکی یک خاصیت بازدارندگی جدی در مقابل تهاجم دشمن دارد و اقتدار ملی را به حدی می‌رساند که بتوانیم در حوزه دیپلماسی برای حفظ منافع خود از یک موضع محکم برخوردار باشیم.پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه توان نظامی و دفاعی سبب خشم دشمنان شده است، بنابراین زمانی که دشمنان می‌بینند ایران که به خصوص در شرایط تحریمی به این توفیقات دست یافته است سعی می‌کنند به هر نحوی که می‌شود این موفقیت‌ها را زیر سؤال ببرند.
نشریه نیوزویک در گزارشی به نقل از کارشناسان نوشت: اگرچه بایدن با کاهش نقش آمریکا در جنگ یمن، چشم انداز دیپلماسی با ایران را افزایش می دهد اما برای حفظ توافق هسته‌ای، ابتدا می‌بایست گام‌هایی را برای جلب نظر ایران بردارد.
فرماندهی عملیات سامراء اعلام کرد که عده‌ای از عناصر سازمان تروریستی داعش که قصد انجام عملیات انتحاری با یک خودروی بمب‌گذاری شده را داشتند، به اشتباه با فشردن دکمه انفجار خود را منفجر کرده‌اند.
بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

اقتدار و عظمت ایران مرهون رهبری حکیمانه و بصیرت مردم است

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای به مناسبت چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اعلام کرد: اقتدار و عظمت ایران اسلامی مرهون رهبری حکیمانه امامین انقلاب و استقامت و بصیرت مردم است.
وزیر اطلاعات با بیان این که ایران نیازی به بازگشت آمریکا به برجام ندارد و منتظر او هم نیست، گفت: آن‌ها در برابر کاهش تعهدات ایران در چارچوب برجام و آغاز غنی سازی ۲۰ درصد هر کاری توانستند انجام دادند، اما نتیجه‌ای نگرفتند.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه در خصوص مخالفت مقام معظم رهبری نسبت به خرید تجهیزات نظامی، گفت: فرمانده معظم کل قوا بارها تاکید فرمودند تجهیزات نظامی خریداری نشود، چون می دانستند اگر بدنبال خرید تجهیزات نظامی برویم از تولید داخلی غافل خواهیم شد.
جانشین نیروی هوایی ارتش در گفتگو با​ پرسون:

جوانان باید فرمایشات رهبری را چراغ راه خود قرار دهند

ما باید تمام توان خود را در زمینه‌های فنی، عملیاتی، پروازی و دیگر مسائل نظامی روز به روز افزایش دهیم و از هیچ تلاشی برای رسیدن به اهداف‌مان فروگذار نکنیم، اهدافی که مقام معظم رهبری در این دیدار مسیر رسیدن به آن‌ها را ترسیم نمودند.