دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

جانشین فرمانده سپاه تهران:

اقتدار دفاعی ایران، بی‌نظیر است

جانشین فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) با بیان اینکه اصلاً قدرت موشکی ایران قابل مذاکره نیست، گفت: قطعاً قدرت موشکی ما باعث صلح و ثبات در جمهوری اسلامی ایران و منطقه است.
سخنگوی ارشد ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه به سربازان بیشتری نیاز داریم، گفت: با توجه به نزدیک شدن به انتخابات، سخن گفتن درباره خدمت سربازی و ارائه برخی طرح‌ها دارای اهداف انتخاباتی است.
جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه اظهار کرد: سال ۱۴۰۰ به مدد الهی، سرآغاز تحول بزرگ و انقلاب جهانی برای اضمحلال و نابودی قدرت‌های استکباری، ضددینی و ضدبشری و اخراج آن‌ها از منطقه است.
با حضور مقامات نظامی و سیاسی برگزار شد؛

ضیافت شام بر روی عرشه ناو بالگرد بر خارک در بندرعباس

مراسم ضیافت شام با حضور فرماندهان و کارکنان ناوگروه اعزامی از نیروی دریایی پاکستان و با دعوت از وابستگان نظامی و سفیران بر روی عرشه ناو بالگردبر خاک در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش برگزار شد.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اقدامات جدید بسیج در مقابله با پیک چهارم کرونا، گفت: سازمان بسیج در کنار تمامی دستگاه‌های مسئول، وزارت بهداشت، کادر درمان و سایر مجموعه‌ها با تمرکز بر پیشگیری و قطع زنجیره ویروس به مبارزه با کرونا می‌پردازیم.
افسران و کارکنان دو نیروی دریایی ایران و پاکستان در راستای تبادل تجربیات آموزشی و عملیاتی از یگان‌های شناور یکدیگر مستقر در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس بازدید کردند.
معاون مهندسی و پدافند غیر عامل وزارت دفاع با بیان اینکه از سال ۸۴ بیش از ۳ میلیون مین و مهمات عمل نکرده منهدم شده است گفت: مرکز مین‌زدایی وزارت دفاع می‌تواند زمینه‌ساز ارتقاء سطح علمی و فنی مین برداران فعال در کشور‌های آلوده به مین باشد.
امیر سرتیپ حاتمی در پیامی به مناسبت « روز جهانی آگاهی از خطر مین و کمک به اقدام علیه آن» خطاب به معاون مهندسی دفاعی و پدافند غیرعامل بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران به بزرگترین قربانی این معضل شوم تبدیل گردیده است.
در معماری سیاسی برخی کشورها این گزینه را محفوظ نگه می‌دارند که نظامیان به مثابه یک گزینه نهایی برای فصل اختلافات مطرح باشند، هر‌چند در ایران به دلیل ماهیت نظام سیاسی چنین گزینه‌ای فعلا موضوعیت ندارد. نیروی نظامی هر کشوری آخرین هسته سخت آن کشور است که در برابر حوادث واقعه کارساز است.
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش؛

از بیرون مرزها دشمن را رصد می کنیم

صباحی‌فرد گفت: امروز به جایگاهی دست یافته‌ایم که هر نوع پرنده با هر سطح مقطع راداری و پروازی برای ما قابل کشف، شناسایی و انهدام است.
تقوی نیا؛ کارشناس مسایل سیاسی در گفت‌وگو با پرسون:

موشک‌های نقطه زن ایران، قابلیت زیر آتش قرار دادن کانال سوئز را دارند

یک کارشناس مسایل غرب آسیا گفت: دکتر علیرضا تقویتی نیا؛ کارشناس مسایل سیاسی گفت: موشکهای نقطه زن دریایی ایران که در سال گذشته توانستند در اقیانوس هند یک هدف را به طور دقیق از فاصله ۱۸۰۰ کیلومتری مورد اصابت قرار دهند، قابلیت آن را دارند که کانال سوئز را نیز زیر برد آتش خود بگیرند.

ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای به مناسبت ۱۲ فروردین تاکید کرد: دوازدهم فروردین ماه روز جمهوری اسلامی ایران همچون برگی زرین و درخشان در تقویم پرافتخار کشورمان می‌درخشد.
فرمانده سپاه گفت: دشمن می خواست مردم ما فقیر بمانند و خسته، افسرده و تسلیم شوند. این آرزوی حقیقی دشمن برای ملت ایران است؛ اما رهبری معظم انقلاب باطل السحر همه این فتنه ها بود.

فرمانده مرزبانی ناجا بر هوشمندسازی مرز‌ها در سال جدید تاکید کرد و گفت: یکی از اولویت‌های مستمر و اول ما مبارزه جدی با قاچاق کالا، مواد مخدر، سلاح، مهمات و مشروبات الکی در راستای کمک به تولید ملی، امنیت و اقتدار کشور است .