دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

سخنگوی سپاه توضیح داد؛

علت اصلی شهادت سردار حجازی

سخنگوی سپاه به ارائه توضیحاتی درباره علت به شهادت رسیدن سردار محمد حسین حجازی، جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پرداخت.
روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای «از عروج سردار سرتیپ پاسدار سید محمد حسین زاده حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پس از سال‌ها مجاهدت و تلاش خستگی ناپذیر در عرصه‌های مختلف پاسداری از انقلاب و نظام اسلامی» بر اثر عارضه قلبی خبر داد.
فرمانده سپاه روح الله گفت: نقش آفرینی امروز ارتش در عرصه های اجتماعی همچون مقابله با بیماری کرونا بار دیگر پیشتازی ارتش برای دفاع از نظام اسلامی و خدمت به ملت ایران را به اثبات رساند و آمادگی و در صحنه بودن امروز ارتش برای انجام ماموریت ها قابل تقدیر است.
وزیر اطلاعات در پیامی به مناسبت ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران نوشت: یقیقا ارتشی ولایتمدار و قدرتمند در کنار سایر دستگاه‌های نظامی، امنیتی و انتظامی در حراست از تمامیت ارضی کشور مایه‌ مباهات و سربلندی ملت است.
دبیر شورای امنیت کشور با تبریک روز ارتش، گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران، با اقتدار و توانمندی، در کنار مردم، سدی محکم و استوار در مقابل دشمنان بوده و همچنان در صحنه های دفاع، بازدارندگی و خدمت رسانی دوشادوش سایر نیروهای مسلح، درحال مجاهدت است.
حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران که مسبوق به سابقه هم هست، در میانه و هنگام مذاکرات برجامی در وین واقعه‌ای بود که از حیث بین‌المللی و داخلی آثار و تحلیل‌های بسیاری را ایجاد کرده که تا زمان این تقریر هنوز ادامه دارد.
دریادار تنگسیری در پیامی به مناسبت سالروز جانفشانی دریادلان نیروی دریایی سپاه در سال ۱۳۶۷ در نبرد مستقیم با آمریکای متجاوز ازآمادگی کامل این نیرو برای پاسخ سریع ، قاطع و پشیمان کننده در هر سطح و هر نوع از تهدید به دشمنان خبر داد.
قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) اعلام کرد: جنایتکاران بزدل بدانند با انتقامی سخت در زمان و مکان مناسب روبه‌رو خواهند شد.
نهایت وزارت اطلاعات اعلام کرد که عامل اقدام خرابکارانه در سایت هسته‌ای نطنز شناسایی شده است. وی «رضا کریمی» نام دارد و قبل از حادثه نطنز به خارج از کشور متواری شده است. اقدامات لازم برای دستگیری و بازگرداندن او به کشور از مسیر‌های قانونی در حال پیگیری است.
فرمانده هوا نیروز ارتش جمهوی اسلامی خبر داد؛

پرواز بالگردها بر فراز شهرها و شهرستان‌ها در 29 فروردین

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: با توجه به وضعیت کشور در شرایط کرونا امسال ارتش این شیوه‌نامه‌ها را رعایت می‌کند و فقط بالگردهای ارتش در شهرها و شهرستان‌ها پرواز خواهند کرد.
امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در آستانه فرارسیدن 29 فروردین، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی قهرمان پیامی صادر کرد.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیام تبریکی به فرمانده کل ارتش ، ۲۹ فروردین ماه را یوم الله ظهور یک قدرت دفاعی انقلابی و مکتبی برای نظام و ملت ایران دانست و تاکید کرد: وحدت ارتش و سپاه آرزوهای دشمن را باطل ساخته است.
در آستانه روز ارتش، سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه اعلام کرد: همگان شاهد پشتیبانی و حمایت ارتش جمهوری اسلامی ایران از محور مقاومت و تقدیم شهیدان مدافع حرم بوده‌ایم‌ که برگ زریّن دیگری از نقش‌آفرینی آن است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: حضور مقتدرانه و با صلابت دو نیروی دریایی سپاه و ارتش در آب های آزاد باعث شده است دشمن هرگز به خود اجازه تعرض و دست درازی به مرزهای آبی کشور را ندهد.
فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال گفت: امروز به برکت خون شهدا و فرماندهی مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) ارتش یک نیروی منسجم، عزتمند و مردمی است،