دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه اولویت اول افغانستان ثبات و ارامش است، گفت: بی توجهی به ضرورت ایجاد حکومت فراگیر و مداخله خارجی نگرانی اصلی دوستان مردم افغانستان است.
فرمانده مرکز مقاومت بنیاد بسیج مستضعفان انقلاب اسلامی:

برپایی موزه سراسرنمای سپهبد شهید قاسم سلیمانی یک اقدام ماندگار است

فرمانده مرکز مقاومت بنیاد بسیج مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: برپایی موزه سراسرنمای سپهبد شهید قاسم سلیمانی یک اقدام ماندگار است که انشالله خداوند از مسئولین و متولیانی که در برپایی این موزه تلاش کردند، قبول کند.
عضو هیات رئیسه مجلس در تشریح جزئیات نشست غیرعلنی مجلس گفت: فرمانده نیروی قدس سپاه عنوان کرد که آمریکا در 20 سال گذشته روزانه 300 میلیون دلار در افغانستان هزینه کرده و نهایتا مفتضحانه افغانستان را ترک کرده است.
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: راهبرد ما باید بر این اساس باشد که اگر هر دشمنی به شعاع سه هزار کیلومتر از تهران قصد حرکت به سمت کشورمان را داشت، او را در مبدأ حرکت نابود کنیم.
سردار پاکپو به اقلیم کردستان هشدار داد؛

سرزمین‌تان را جولانگاه تروریست ها نکنید!

فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به استفاده گروه‌های تروریستی از اقلیم شمال عراق برای ایجاد ناامنی در مناطق مرزی‌ گفت: این وضعیت برای ما قابل تحمل نیست و پاسخ لازم را به تروریست‌ها راخواهیم داد.
امیر سرلشکر موسوی در پیام های جداگانه ای قهرمانی نیروی دریایی ارتش در مسابقات بین المللی «غواصی عمق» و «جام دریا» و قهرمانی نیروی زمینی ارتش در مسابقات بین المللی «اربابان سلاح» را تبریک گفت.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح:

گام‌های بلندی در تأمین نیاز نیروهای مسلح بر می‌داریم

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با اعلام آمادگی وزارت دفاع برای تعامل و همکاری تنگاتنگ با نیروی هوافضای سپاه، گفت: با وجود ظرفیت‌ها و بستر‌های گسترده صنعتی و تولیدی در وزارت دفاع خواهیم توانست در تأمین و برآورده سازی نیاز‌های دفاعی و نظامی نیرو‌های مسلح و به خصوص نیروی هوافضای سپاه گام‌های بلندی را برداریم.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت:سرلشکر فیروزآبادی بعد از دوران دفاع مقدس که اراده بر ابقای ارتش و سپاه و اراده بر اداره نیروهای مسلح ذیل ستاد فرماندهی کل قوا داشتند این ستاد را پایه‌گذاری کرد.
امیر آشتیانی در دیدار با فرمانده نیروی زمینی سپاه؛

ایران با وجود تحریم ها به جایگاه ارزنده‌ای در اقتدار دفاعی دست یافته است

وزیر دفاع با بیان اینکه ایران در سخت‌ترین شرایط تحریم‌های اقتصادی و سیاسی به هیچ کشور بیگانه وابستگی نداشته است،گفت: اغلب کشورهای منطقه با وابستگی تام و کامل به قدرت‌های استکباری و نظام سلطه و صرف هزینه‌های سرسام آور، نیازهای تسلیحاتی خود را تامین کرده اند.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه تامین امنیت در فضای مجازی نیازمند تنظیم مقررات یا رگولاتوری است خاطرنشان کرد: یعنی تولید محتوا و شخص تولید کننده آن و نرم افزاری که برای این کار استفاده می‌شود مشخص و دارای کد شناسایی و همه در چارچوب مقررات و ضوابط که اهل فن تدوین کرده‌اند فعالیت کنند. این کارها یعنی رگولاتوری یعنی قانون یعنی امنیت یعنی حکومت.