دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل گفت:دولت دوازدهم از منظر پدافند غیر عامل کشور را دچار خسارات بسیاری کرد که ولنگاری در حوزه سایبری و بی قانونی و انکار جنگ سایبری از جمله این موضوعات بود،
با حضور فرمانده نیروی زمینی سپاه؛

سد خاکی در مرزهای شرقی افتتاح شد

سد خاکی سردار شهید سلیمانی در روستای مرزی لانو در استان خراسان جنوبی با حضور فرمانده نیروی زمینی سپاه افتتاح شد.
معاون هماهنگ کننده ارتش از آزمایش تسلیحات جدید و بومی در رزمایش فدائیان حریم ولایت نیروی هوایی خبر داد و گفت: نمایش خلاقیت و تاکتیک‌های هوایی یکی دیگر از ویژگی‌های رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران؛

رژیم صهیونیستی به فکر پاسخ کوبنده ایران باشد

شمخانی در واکنش به اختصاص بودجه رژیم صهیونیستی علیه ایران نوشت:رژیم صهیونیستی به فکر بازسازی خسارت‌های ناشی از پاسخ ایران باشد.
توزیع ۲ هزار بسته لوازم‌التحریر کمک آموزشی رایگان در میان دانش آموزان روستا‌های مناطق محروم و کم برخوردار در سواحل جنوبی با حضور فرمانده نیروی دریایی سپاه صورت گرفت.
دبیر شورای عالی امنیت ملی در صفحه توییترش در واکنش به اظهارات برخی رهبران منطقه تاکید کرد: ترس از اقوام، سهم حکومتی است که با داغ و درفش با آنان روبرو می‌شود نه ایران که گلستانی از اقوام است.
فرمانده کل ارتش به کارگیری تاکتیک‌های فراگرفته شده در میدان نبرد را یکی دیگر از دلایل برگزاری رزمایش دانست و افزود: نیرو‌های مسلح برای اینکه بتوانند در برابر تغییراتی که در تهدیدات ایجاد می‌شود عملکرد خوبی داشته و بازدارندگی ایجاد کنند باید با برگزاری رزمایش‌های متنوع آمادگی لازم را کسب کنند.
در آستانه فرارسیدن سالروز میلاد پیامبراعظم (ص) ؛

پیام تبریک سرلشکر باقری به همتایانش در کشورهای اسلامی

در آستانه سالروز تولد پیامبراعظم (ص) سرلشکر محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح در پیام هایی جداگانه این میلاد فرخنده را به همتایان خود در کشورهای اسلامی تبریک گفت.
با حضور گسترده پایگاه‌های نهاجا صورت گرفت؛

آغاز دهمین رزمایش فدائیان حریم ولایت با رمز یا محمد رسول الله

مرحله اصلی و فاز عملیاتی دهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت، با رمز مقدس «یا محمد رسول‌الله (ص)» با حضور گسترده پایگاه‌های نیروی هوایی ارتش آغاز شد.
اطلاعیه وزارت اطلاعات درخصوص خبر منتسب به اتباع افغانستانی؛

تکذیب یک شایعه/ انتشار چنین مطالبی از سوی وزارت اطلاعات صحت ندارد!

وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که انتشار برخی مطالب و شایعات علیه اتباع افغانستانی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی از سوی این وزارت‌خانه صحت ندارد.
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با تمجید از رشادت و دلیرمردی سرداران ایرانی به‌ویژه سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: این مجاهدت‌ها موجب شد طرح و نقشه آمریکا و برخی رژیم‌های منطقه‌ای خنثی شود.
سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به مسکو سفر کرد.
فرماندهان نیروی هوایی و دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در پیام‌های جداگانه‌ای به رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران سالروز تاسیس این سازمان را تبریک گفتند.