دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

با روشن شدن سناریو پردازی‌هایی که با رمز «شکدوم» صورت گرفت، چهره پلید طراحان این سناریو که برای تخریب انقلاب اسلامی از هیچ اقدامی دریغ نمی‌کنند، مشخص شد.
سخنگوی سپاه گفت:‌ این راهبرد از اصول اعتقادی سپاه است که هر دولتی سکان اجرایی کشور را در دست بگیرد، سپاه جهت کمک به رفع مشکلات و پاسخ به نیاز‌های کشور صادقانه و مجدانه در کنار آن قرار گیرد.
سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده با بیان اینکه ایران قوی در تمامی حوزه‌ها از دفاعی، اقتصادی، فرهنگی و حتی پیشرفت‌های علمی مستلزم رسیدن به فضا است گفت: بدون رسیدن به فضا بقیه کار‌ها ناقص است؛ این یک ابزار قدرت است و ایران قوی حتماً باید به بخش فضایی توجه کند که این کار شده و در آینده اتفاقات خوبی خواهد افتاد.
کاترین شکدم گفت : برخلاف آنچه گفته می‌شود به هیچ اسنادی در ایران دسترسی نداشته‌ام و آنکه در انتهای مطلبم در تایمز اسراییل نوشته‌ام که ایران به دنبال سلاح اتمی است صرفاً برداشت شخصی‌ام است که می‌تواند کسی بپذیرد یا نپذیرد.
سرلشکر باقری گفت: کشور ما از سپیده دم پیروزی انقلاب تا به امروز که ۴۳ سال از تولد سپاه در این سرزمین می‌گذرد، شاهد حضور بالنده و مقتدر پاسداران انقلاب در مقابله با زنجیره‌ای از توطئه‌ها، بحران‌ها و فتنه‌های ویرانگر و براندازانه نظام سلطه و صهیونیسم بوده است.
گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله انتحاری به مسجد شیعیان لحظاتی قبل از شروع نماز جمعه در شهر پیشاور در شمال غرب پاکستان را که دست کم ۵۶ کشته و حدود ۲۰۰ زخمی برجای گذاشت، پذیرفت.
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: حضور فعال و با برنامه ⁧‫ایران‬⁩ در گفتگوهای دوجانبه با عربستان سعودی به میزبانی‌ عراق، نشأت گرفته از راهبرد اصولی جمهوری اسلامی در زمینه همکاری و مودت با همسایگان بر مبنای تامین منافع دوجانبه و منطقه‌ای است.
معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: نیروی پدافند هوایی ارتش در تجهیز سلاح و مهمات قطعا مطابق با فناوری روز دنیا پیش می رود چرا که لحظه ای عقب ماندگی در راستای پیشرفت علمی در حوزه نظامی بویژه علوم پدافندی، موجب گستاخی دشمنان می شود.
با تلاش سازمان اطلاعات سپاه ‌خوزستان

یکی از سرشاخه‌های ترویج فساد دستگیر شد

با تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) در سازمان اطلاعات سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان یکی از سرشاخه‌های ترویج فساد در فضای مجازی دستگیر شد.
در هفته گذشته دو موضوع در فضای رسانه‌ای کشور بازتاب گسترده داشت و هرکدام موجی از واکنش‌ها را برانگیخت؛ اولی انتشار فایل صوتی مکالمه سردار جعفری، فرمانده کل سابق سپاه با سردار ذوالقدرنیا، معاون اقتصادی وقت این نهاد درباره فساد در مجموعه‌ای به نام هلدینگ یاس بود و دیگری اظهارات نوشین معراجی، نویسنده فیلم سینمایی «نمور» در نشست خبری جشنواره فجر که به نحوی از سخنان او انکار عقد شرعی برای محرمیت برداشت می‌شد.