دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

کشور جمهوری اسلامی ایران بیش از ۶۰۰۰ کیلومتر وسعت، با کشورهای افغانستان، پاکستان، ترکمنستان، ترکیه، ارمنستان، جمهوری آذربایجان و عراق مرز مشترک (خشکی) دارد و دارای ۲۷۰۰ کیلومتر مرز آبی در دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان می باشد که طولانی‌ترین مرز را با کشور عراق و کوتاه‌ترین مرز را با کشور ارمنستان دارد.
سازمان اطلاعات و امنیت کشور، در تاریخ 23 اسفند 1335 توسط محمدرضا پهلوی تأسیس شد. سازمانی که مهم‎ترین نهاد امنیتی و اطلاعاتی ایران بود.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در پیامی به مناسبت ۱۹ بهمن ماه روز نیروی هوایی تاکید کرد: بهره‌مندی از توان بومی نیروی هوایی ارتش از جمله اقداماتی است که این نیرو را به رکن راهبردی دفاعی کشور تبدیل کرده است.
وزیر اطلاعات گفت: امنیت باید متکی بر مردم باشد اگر امنیت مردم پایه باشد، موفقیت هم ایجاد خواهد شد.
ستاد کل نیروهای مسلح در بیانیه‌ای بر ضرورت تبیین و شناخت دستاوردهای انقلاب اسلامی و پیروی از آرمان‌های آن توسط عموم جامعه به ویژه نسل جوان به عنوان یکی از ضرورت‌های حفظ و تقویت انقلاب اسلامی و مقابله با تهدیدهای دشمنان تاکید کرد.
وزیر کشور گفت: گاهی اوقات دشمنان تلاش دارند که با دروغ‌پراکنی، افکار عمومی را منحرف و فضا را ناامن جلوه بدهند اما همواره نیروهای نظامی و انتظامی هوشیار و با همدلی و همراهی مردم، صحنه‌هایی به‌یادماندنی و ماندگار خلق می‌کنند.
سرلشکر باقری در دیدار وزیر دفاع آذربایجان:

حضور رژیم صهیونیستی عامل ایجاد تفرقه است

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: حضور رژیم صهیونیستی در منطقه، عامل ایجاد تفرقه و تهدیدکننده امنیت و ثبات کشور‌های منطقه است.
دستیار و مشاور عالی قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح از ابلاغ بخشنامه پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به سربازان مهارت دیده از سوی بانک سپه خبر داد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به تغییر راهبرد دشمن به جنگ پنهان، اطلاعاتی و زیرساختی، گفت: یکی از مهم‌ترین گام‌ها در فرایند طرح‌ریزی و اجرای اقدامات دفاع غیرعامل، شناخت اولویت‌های صحیح در جنگ مدرن است.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: فضا برای دستیابی به اهداف بزرگ و راهبردی در این وزارتخانه فراهم و سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌ها برای تلاش جمعی در همین مسیر است.
واحدی از تیپ ۲۴ الحشد الشعبی شامگاه جمعه حمله بقایای گروهک تروریستی داعش را در نزدیکی‌های منطقه المقدادیه در شمال شرق استان دیالی ناکام گذاشت.

معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه تقویت همکاری‍های دریایی و ارتقای امنیت تجارت بین المللی دریایی و مقابله با دزدی دریایی و تروریسم دریایی از جمله اهداف رزمایش مرکب ایران چین و روسیه است، گفت: هماهنگی بهتر و ارتباطات نزدیک‌تر بین نیروهای دریایی کشورهای منطقه و شرکت کننده در این رزمایش و تبادل تجربیات دریایی از دستاوردهای این رزمایش است.