دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

آیین رونمایی و جشن امضای تاریخ شفاهی وی و کتاب یحیی و همچنین کتاب صوتی همراه در سرای اهل قلم نمایشگاه کتاب تهران برگزار شد.
فرمانده کل سپاه ضمن اشاره به حوادث منطقه بیان کرد: ما در سوریه، عراق، یمن و افغانستان به این تجربه رسیدیم که اگر به موقع عمل نکنیم، به سرعت در سنگرها حاضر نباشیم و مقدمات نبرد را از قبل آماده نکرده باشیم ،‌دشمن بر ما غلبه کرده، سرزمینمان را ویران و مردم را آواره خواهد کرد و این ارمغان دشمن ما است.
سرهنگ پاسدار یحیی دانشی به سمت معاون اجرایی سپاه حضرت ولی عصر عج خوزستان منصوب شد.
افزایش جنایت صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین که در پی عادی سازی روابط برخی از کشورهای عربی با این رژیم شدت گرفته را می‌تواند دلیل حضور گسترده مردم در راهپمایی روز قدس باشد.
مرز؛ یک مفهوم و واقعیت سیاسی ساخته بشر است که قلمرو حکومتی کشورها را از هم متمایز می‌کند. در علومی چون حقوق داخلی و بین‌المللی، جغرافیا، سیاست، روابط بین‌الملل و نظامی، مرز مفهوم مهمی است و تعریف مشخصی دارد.
مراسم روز قدس روز گذشته با شکوه هر چه بیشتری برگزار شد. کوچه و خیابان‌های ایران، صحنه دیدنی‌های بسیار در حمایت از مردم مظلوم و مقتدر فلسطین شد؛ از نوجوانانی که «نامگذار» روز قدس را ندیدند اما پای آرمان بلندی که دلیل این نامگذاری بود ایستاده‌اند، تا زنان و مردانی که قدس را فراتر از هر مفهوم سیاسی دانسته و در حمایت از آن به صحنه آمدند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در راهپیمایی روز قدس:

مردم ایران همواره در دفاع از حق پیشقدم بوده‌اند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس را قابل ستایش خواند و تاکید کرد: راهپیمایی عظیم مردم در حمایت از ملت مظلوم فلسطین، ان‌شاءالله نویدبخش نابودی رژیم صهیونیستی و ریشه‌کن‌شدن ظلم این رژیم غاصب خواهد بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام:

فلسطین زنده است

راه پیمایی ها و حضور پر شور مردم یک پیام محکم و مهمی دارد.