دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

سرلشکر سلامی در بازدید از نمایشگاه فعالیت‌ها و دستاوردهای ورزشی سپاه با بیان اینکه نتیجه نهایی نبرد را نیروی انسانی تعیین می‌کند بر تلاش سپاه برای تربیت با اخلاق ترین قهرمانان و پهلوانان تاکید کرد.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: آنچه امروز در غزه می‌گذرد حتما باعث شده تا دنیا و جهانیان به این باور برسند که مسئول این نسل کشی بر عهده آمریکایی‍ها است، بنابراین باید آمریکایی‍ها در برابر این ‌جنایت‌ها پاسخگو باشند.
با وجود گذشت چند روز از انفجار تروریستی خط لوله سراسری گاز ایران در استان‌های چهارمحال‌وبختیاری و فارس، گمانه‌زنی درباره عوامل دخیل دراین خرابکاری ادامه دارد و «نیویورک‌تایمز» طی گزارشی دراین زمینه، ادعا کرد این انفجارها کار رژیم صهیونیستی بوده‌است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ه معنای جامع کلمه، نگاه امروز ما به اقتصاد باید اقتصاد اقیانوسی باشد و باید برای رسیدن به آن تلاش کنیم و این امر مهم را باید هدف گذاری کنیم. ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش، جایگاه ایران را به عنوان یک قدرت بزرگ در جهان اسلام و منطقه به تثبیت رساند.
نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ از تایید مصوبه مجلس برای افزایش حقوق سربازان در سال آینده در شورای نگهبان خبر داد و گفت: با تصویب این حکم برای سال آتی، میانگین حقوق سربازان مجرد به ۶ میلیون تومان خواهد رسید و حداقل حقوق سربازان متاهل نیز به ۹ میلیون تومان خواهد رسید.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: امروز ارتش تروریستی آمریکا صراحتاً اعتراف می‌کند که ما به دنبال درگیری با جمهوری اسلامی نیستیم چون می‌داند که یارای مقاومت در برابر قدرت ایران را ندارد.
صالح رجوی برادر مسعود رجوی است که در پرونده رسیدگی به اتهامات گروهک منافقین، متهم ردیف چهل و ششم است.
وکیل توماج صالحی از قطعی شدن حکم موکلش در پرونده دوم وی خبر داد و گفت: با این حال از طرق دیگر اعتراض، من جمله اعاده دادرسی درخواست اعمال ماده ۴۷۷ را می‌دهیم.
فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه جایی که به ما تعرضی شود بدون پاسخ نگذ‌اشته‌ایم و من‌بعد هم بدون پا‌سخ نخواهیم گذاشت و شاید در برخی مواقع اطلاع‌رسانی نکنیم، گفت: بارها مستقیما با آمریکا درگیر شده‌ایم ولی به حول و قوه الهی همیشه تیر آخر را ما شلیک کرده‌ایم و ‌پیروز میدان بوده‌ایم؛ نمونه آن هم دستگیری تفگنداران آمریکایی با آن وضعیت بود.
در پی حمله سایبری به مجلس صورت گرفت؛

جلوگیری از ورود خبرنگاران به پارلمان

به دنبال حمله سایبری و هک سایت و سامانه‌های داخلی مجلس شورای اسلامی و بروز اختلالاتی در این سامانه‌ها، امروز اجازه ورود خبرنگاران به مجلس داده نشد.
مدیر مرکز راهبری شبکه گاز کشور با اشاره به آمادگی تیم‌های عملیاتی این شرکت و حضور در محل وقوع حادثه انفجار خط لوله سراسری، گفت: آتش‌سوزی مهار شده و عملیات بازسازی خط لوله و بازگرداندن آن به سرویس در سریعترین زمان ممکن در دستور کار است.
فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه در مقابل دشمن با آمادگی کامل در تنگه هرمز و خلیج فارس حتی در روز ۲۲ بهمن حضور داریم، گفت: امروز که به مانند یک کوه در مقابل دشمنان ایستادیم، این برگرفته از خون شهدا و ایستادگی مردم قهرمان‌مان است.