دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه امروز سپاه شیوه مقابله با دشمن در تمامی عرصه‌ها را می‌داند گفت: در مقطع کنونی تمام دشمنان ما به میدان آمده اند تا انقلاب اسلامی را شکست دهند
ملک‌شاهکویی بر لزوم مطالعه تاریخ و وقایع غم‌انگیز سوریه، یمن و شیلی تأکید کرد و گفت: آمریکایی‌ها می‌خواهند ایران را تبدیل به عربستان کرده و نفت کشور را به چپاول و غارت ببرند.
حمله وزیر اطلاعات به ملاقات مکرون با مسیح علی نژاد:

رئیس جمهور فرانسه حرفهای یک زن معتاد متجاهر آلوده خیابانی را تکرار کرد

سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات در گفت‌وگوی اختصاصی با «ایران» و «ایرنا» به سئوالات پیرامون مواضع سران کشورهای اروپایی درباره آشوب‌های اخیر پاسخ داد.
وزارت اطلاعات اعلام کرد که چند هسته‌ی عملیاتی وابسته به گروهک تروریستی منافقین توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در استان‌های تهران، اصفهان و کردستان شناسایی و متلاشی شدند.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد: می‌توانیم بگوییم که تقریبا همه فناوری‌های تسلیحاتی دنیا بر پایه دانش بومی، بینش و ایمان توسط جوانان با ایمان در یگان‌ها و نیروهای ما توسعه یافته است. ما نه برای شکست نخوردن، بلکه برای شکست دادن قدرت انباشته کرده‌ایم.
فرمانده پیشین نیروی انتظامی گفت: گشت‌ارشاد از سال ۸۰ یا ۸۱ در کشور راه‌اندازی شد از آن زمان براساس همین عنوان گشت‌ارشاد هم که بر روی آن است قرار بر این بود تا فقط جنبه ارشادی داشته باشد نه جنبه انتظامی و قضایی. ولی فراز و فرودهایی داشته و الان به نظر می‌آید با توجه به مجموعه فضای کشور و نحوه ارزیابی، برای اجرای قانون حجاب و عفاف و سایر مسائل، ارزیابی جامعی نیاز است و باید روش‌ها و ابزارها نوسازی شود.
وزیر اطلاعات با بیان اینکه تعامل بین مجلس و دولت برای خدمت به مردم و تأمین منافع ملت باید ادامه پیدا کند، گفت: خدمتگزاری به مردم و افزایش امید، دشمن را ناامید خواهد کرد.
باقری با اعلام اینکه در انقلاب اسلامی بالای 92 تا 93 درصد جمعیت علیه حکومت سیاه پهلوی به خیابان و میدان آمدند گفت: بخشی از دشمنان مانند شبکه‌های صهیونیستی و برخی از اندیشکده‌های آمریکایی اعلام کردند که «سرخورده و ناامید شده‌ایم»
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه ای از اقدام قاطعانه قوه قضائیه دررسیدگی قانونی و قضایی به پرونده مرتبطین با سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی و اجرای حکم اعدام آنان قدردانی کرد.
رئیس ستاد نیروهای مسلح گفت: دشمنان می‌دانند اگر نیتی و چشمداشتی به منافع ایران در خلیج فارس، سواحل، جزایر و سکوهای نفتی داشته باشند با نیروهای قهرمان سپاه مواجه می‌شوند.

سردار نقدی درباره علت اصلی شکل‌گیری اعتراضات اخیر بیان کرد: سران کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی، بدون ارائه هیچگونه دلیل و مدرکی، ایران را متهم به قتل یک خانم در چند وقت اخیر کردند
در پی انتشار جزواتی با عنوان «بولتن تهیه شده توسط یک رسانه برای فرمانده کل سپاه در فضای مجازی»، یک منبع مطلع در سپاه گفت: این ادعا که فرمانده کل سپاه برخی اخبار را از طریق بولتن تهیه شده توسط یکی از مسئولان یک رسانه دریافت می‌کند غیرواقعی و کذب است.