دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

رسانه انگلیسی میدل ایست آی نوشت: ایران 24 فروند از پیشرفته ترین جت های روسیه را سفارش داده است. با این حال و با وجود اعلام ایران، روسیه هنوز چنین معامله‌ای را تایید نکرده است.
وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اقدام پارلمان اروپا در قرار دادن نام سپاه در فهرست آنچه که «سازمان‌های تروریستی» نامیده است را محکوم و تاکید کرد: تداوم این رویه اشتباه با پاسخ قاطع، محکم و پشیمان کننده روبرو خواهد شد.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: ما نه تنها به انجام تکالیف الهی در خانه خود اصرار داریم بلکه در خارج از خانه خود نیز خدمت به مسلمانان و مستضعفان غیرمسلمان را هم چون دستور دین است در برنامه رسمی و عملی نظام قرار دادیم و دفاع از مظلوم جزو برنامه های قطعی نظام است.
روزنامه جوان در یادداشتی نوشت: اقدام اروپایی‌ها در گنجاندن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی که برخی صاحبنظران سیاسی معتقدند در راستای تحت فشار قرار دادن ایران برای گرفتن امتیاز در مذاکرات هسته‌ای طراحی شده، می‌تواند چالش‌های گسترده‌ای را برای آن‌ها ایجاد کند.
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در واکنش به تحرکات ضدایرانی اخیر پارلمان‌های اروپایی تاکید کرد: هر مصوبه ای علیه سپاه پاسداران با پاسخ قاطع و مصوبات متقابل مجلس ایران مواجه خواهد شد.
رزمایش نیروی دریایی سپاه با نام "سردار شهید نصرالله شفیعی" با هدف نمایش اقتدار و آمادگی های نیرویی برای مقابله با تهدیدات متصور در خلیج فارس و عملکرد مطلوب سامانه موشک‌های کروز دریایی ، پهپادهای رزمی و نقطه زن با اهداف چندگانه مشخص و همزمان و سامانه های هوشمند بدون سرنشین زیر سطحی با موفقیت کامل برگزار شد .

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان این که ان شاءالله این جرثومه فساد، رژیم صهیونیستی از بین می‌رود، خاطرنشان کرد: آنچه می‌خواستند درایران به وجود آورند در تل آویو و حیفا به وجود آمد.

روند بررسی تروریستی نامیدن سپاه «به‌عنوان قدرتمندترین شاخه نظامی ایران»، توسط وزارت کشور انگلیس آغاز شده اما هنوز «هیچ تصمیم نهایی گرفته نشده است زیرا در داخل دولت بحث هایی در مورد نحوه اجرای این اقدام وجود دارد.»

روسیه پس از ‌ایالات متحده، دومین صادرکننده اصلی تسلیحات در جهان است. ‌این کشور 18 درصد از کل حجم واردات تسلیحات توسط کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا را به خود اختصاص داده و در سال‌های اخیر، به منظور بازگرداندن نفوذ خود در منطقه، فروش تسلیحات به کشورهای حوزه خلیج فارس را گسترش داده است.
در جهان امروزی و با توسعه قابلیت‌های فضای مجازی، حملات سایبری به گزینه‌ای قدرتمند و کم‌هزینه برای جنگ تبدیل‌شده‌اند.جهان با نیرو‌هایی روبه‌رو شده که به فناوری‌های رایانه‌ای مجهز هستند و می‌توانند با هک کردن صدمات مجازی به بار آورند و تنها با فشار یک دکمه خسارات مالی به افراد وارد کنند.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: نگاه سهل‌اندیشانه برخی مسئولان در دولت گذشته در قبال شبکه‌های اجتماعی، فضایی برای اجرای توطئه‌ها در اختیار دشمنان قرار داد و وضعیت امروز در زمینه انتشار خبرهای دروغ، نتیجه همان به‌حال‌خود رها کردن این فضاست.
با توسعه و پیشرفت فناوری های نوین در فضای مجازی با راه انداختن نبردهای اینترنتی و افزایش سرعت انتقال امواج جوامع مقاوم را با چالش های اساسی روبرو می‌نمایند.
سردار نقدی با اشاره به ماجرای فوت مهسا امینی گفت: فیلم گرفته شده، همه دیدند و سند وجود دارد که ضرب و شتم و قتلی در کار نیست، اما آن‌ها می‌گویند قتل است. آن همه خانم شاهد بودند، یکی نیست بیاید و بگوید ضرب و شتم شده است.