دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

موشک بالستیک «خرمشهر ۴» با نام خیبر صبح امروز (پنجشنبه چهارم خردادماه) با حضور «امیر محمدرضا آشتیانی» وزیر دفاع و جمعی از معاونان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رونمایی شد.
در طول جنگ 8 ساله، آنچه در عکاسی برای من مهم بود، ثبت هویت بود و اینکه بتوانم شرافت نفس‌ها را با دوربین عکاسی‌ام، بی‌واسطه نشان دهم.
روز سوّم خرداد از روزهایی است که در تاریخ کشور ما و در تاریخ انقلاب اسلامی عزیز ایران این روز می درخشد. روز سوّم خرداد نماد است؛ نماد پیروزی حق بر باطل و نماد قدرت الهی است.‌»
پایان خیالپردازی ها درباره سعید جلیلی و لاریجانی

پرونده یک ماموریت جدید در دستان شمخانی؟

علی شمخانی در مقاطع مختلف چند دهه اخیر چند رخ متفاوت از خود در عالم سیاست، نظامی گری و حکمرانی نشان داده است که البته از یک منظر، همه این رخ‌نمایی‌ها قابل فهم است.
سخنگوی وزارت خارجه پاکستان حادثه تروریستی حمله به مرزبانان جمهوری اسلامی ایران در هنگ مرزی سراوان را محکوم کرد و گفت: اسلام‌آباد متعهد به همکاری با تهران علیه تروریسم است.
وزیر کشور در پیام تبریک انجام موفقیت‌آمیز سفر ناوگروه ۸۶ ارتش به دور کره زمین اظهار داشت: اکنون ایرانی‌ها قادرند از منافع خود و تجارت آزاد در سرزمین‌های دور دست و پهنه‌های آبی جهان حراست کنند.
وزارت خارجه آمریکا در واکنش به سفر رئیس جمهور سوریه به عربستان سعودی برای شرکت در نشست اتحادیه عرب بعد از ۱۲ سال گفت که از این اقدام متحدانش حمایت نخواهد کرد.