دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

سخنگوی وزارت دفاع با اشاره به تهیه و تدوین دو لایحه درباره سربازی توسط این نهاد گفت: لوایح «مهارت‌آموزی سربازان» و «اصلاح قانون نظام وظیفه» هردو در دستور کاردولت قرار دارند و ظرف یک یا دو ماه آینده به مجلس ارسال می‌شوند.
سازمان اطلاعاتی اسرائیل یکبار دیگر مدعی شده در خاک ایران دست به عملیات زده‌اند و یک نیروی سپاه را در خاک ایران ربوده‌اند و از او بازجویی کرده‌اند. موساد مدعی است پس از این بازجویی طرح ترور در قبرس خنثی شده است.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در گفتگوی تلفنی با ژنرال شایگو در خصوص تحولات اخیر در روسیه، روابط دو جانبه نظامی و همچنین تحولات امنیت منطقه تبادل نظر کردند.
یک کارشناس امور امنیتی و بین الملل:

مرگ مسعود رجوی تایید شد

کارشناس امور امنیتی و بین الملل گفت که مرگ سر کرده گروه تروریستی سازمان منافقین تایید شده است.
فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان گفت: مرزبانان در درگیری با گروهک تروریستی در منطقه مرزی سراوان ضمن جلوگیری از ورود گروهک تروریستی به خاک میهن، با آنان درگیر شدند که در این بین یک مرزبان به شهادت رسید.
فرمانده کل انتظامی کشور با هدف رایزنی برای توسعه همکاری‌های دوجانبه پلیسی به روسیه سفر می‌کند.
امیرعبداللهیان در گفتگو با لاوروف:

مسکو از این مرحله عبور خواهد کرد

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه روز شنبه در این گفتگوی تلفنی با حمایت از حاکمیت قانون در همه کشورها از جمله کشور همسایه و دوست روسیه و انتقاد از هرگونه دخالت خارجی در امور داخلی کشورها، شرایط داخلی روسیه را یک موضوع کاملا داخلی تلقی و اظهار اطمینان کرد که کشور روسیه از این مرحله عبور خواهد کرد.
سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه:

با عملکرد دولت قبل، هشت سال کشور عقب افتاد

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه امروز به تمام فناوری‌های پیچیده در حوزه صنعت دفاعی دست پیدا کرده‌ایم، تصریح کرد: ما می‌توانیم در سایر عرصه‌ها مانند صنعت و کشاورزی که بسیار ساده‌تر است، مشکلات را حل کنیم.
رهبر معظم انقلاب در پیامی به نشست مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه تاکید کردند: مسئله‌ی اطلاعات یکی از مسائل مهم کشور است و یکی از ضعف‌های ما در ارتباط با دستگاه‌های اطلاعاتی، عدم تفاهم بین این مجموعه‌هاست.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: امروز به تمام فناوری‌های پیچیده در حوزه صنعت دفاعی دست پیدا کرده‌ایم؛ بنابراین می‌توانیم در سایر عرصه‌ها مانند صنعت و کشاورزی که بسیار ساده‌تر هست، نیز مشکلات را حل کنیم.