دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

وزارت اطلاعات اعلام کرد: اعضای شبکه گسترده تروریستی صهیونیستی به همراه ۴۳ بمب بازداشت شدند؛ سرشبکه‌ها در دانمارک و هلند اقامت دارند. تروریست‌های دستگیر شده در آستانه ماه محرم قصد انجام اقدامات متعدد خرابکارانه از جمله اقدام انفجاری در محل مزار شهید حاج قاسم سلیمانی را داشتند
هشدار سرلشکر باقری به دشمنان:

توان تجاوز به حریم هوایی ایران را ندارید

سرلشکر باقری گفت: خدا را شاکر هستیم که نیروی هوایی ارتش با مهارت‌های عالی که دارد، همچنین با جانفشانی و حرکت‌های جهادی، امنیت بسیار مناسب و قابل قبولی را برای فضای کشور تأمین کرده است و با این سطح از آمادگی هیچ دشمنی توان نفوذ و تجاوز به حریم هوایی کشور جمهوری اسلامی ایران را ندارد.
ناآرام‌سازی استان سیستان و بلوچستان تک عاملی نیست و چشم‌پوشی از سایر عوامل شبکه‌ای باعث خطا در محاسبه می‌شود.
یک منبع امنیتی عراقی از طرح امنیتی ویژه دهه نخست ماه محرم خبر داد که تا اربعین سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) ادامه خواهد داشت.
سید عباس عراقچی دبیر شورای راهبردی روابط خارجی گفت: برخی اوقات پروژه امنیتی‌سازی علیه یک کشور اجرا می شود بعد به گونه‌ای ادراک نخبگان مسئولان و مردم دستکاری می شود که خود شما در تله امنیتی‌سازی می‌افتید؛ خودتان کاری می‌کنید که در جهت اهداف امنیتی‌سازان باشد.
رئیس ستادکل نیروهای مسلح در شورای فرماندهی سپاه آذربایجان شرقی گفت: قطب قدرت در حال چرخش به سمت آسیاست. نگاه قدرت‌های غیر غربی هم به جمهوری اسلامی به‌عنوان یک قدرت منطقه‌ای است.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه گفت:‌ در موضوع عفاف و حجاب، توجه مردم هم بیشتر به سمت نیروی انتظامی و دستگاه قضایی است. اما، اگر یک برآورد دقیقی بخواهیم انجام دهیم حل این مشکلی که امروز با آن مواجه هستیم بر عهده دستگاه‌های فرهنگی کشور است.
فرمانده کل سپاه تصریح کرد: رهبری معظم انقلاب نقطه مرکزی تهاجم دشمن است، چون او مرکز ثقل و عامل اصلی این تعادل است؛ تا او هست نظام متعادل است و همه اجزا هماهنگ کار خود را می‌کنند و دشمن تمام تلاشش این است تا این نقطه اصلی تعادل را تحت تاثیر قرار دهد.