دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

هرچند شهید چمران در دهه۵۰ پیش از هرچیز با مبارزات برون‌مرزی‌اش در لبنان شناخته می‌شود اما سندی که به تازگی منتشر شده نشان از رصد فعالیت‌های این شهید در لبنان از سوی ساواک و تمایل این سازمان برای قربانی کردن این مجاهد ایرانی در تعامل با اسرائیل دارد.
وزیر امور خارجه روسیه روز سه‌شنبه در سخنانی گفت که اگر ناتو با توقف درگیری‌ها در اوکراین مخالف است پس می‌خواهد بجنگد پس اجازه دهید بجنگد، ما برای این کار آماده‌ایم.
روابط عمومی سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه، از شهادت یکی از پاسداران مدافع امنیت در درگیری با فردی مظنون در شهرستان اسلام آبادغرب خبر داد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه این ماموریت ابهامات زیادی را برای دشمن ایجاد کرده است، گفت: دشمن هنوز نمی‌داند ما چگونه سوخت ناوشکن دنا و غذای همرزمان‌مان را تامین می‌کردیم.
پیکر شهید مدافع حرم فاطمیون «محمد جعفری گنجی» پیش از ظهر پنجشنبه (۱۸ خرداد ۱۴۰۲ ) در قطعه ۵۰ بهشت زهرا (سلام‌الله‌علیها) تشییع و به خاک سپرده شد.
دیروز موشک فتاح با برد 1400 کیلومتر و سرعتی معادل 16000 کیلومتر بر ساعت به‌ طور رسمی رونمایی گردید. سردار حاجی‌زاده اعلام کرد با رونمایی این موشک، ایران در ردیف چهارمین قدرت نظامی دنیا از حیث داشتن این فناوری قرار گرفته است. تولد موشک فتاح در نوع خود یک اتفاق راهبردی است.
فرمانده کل سپاه پاسداران در پیامی به محضر رهبر انقلاب، از الطاف معظم له نسبت به بسیجیان و گروه‌های جهادی قدردانی و بر آمادگی بسیجیان برای یک نبرد بزرگ و یک جهاد عظیم و اعجاز جدید تاکید کرد.
موشک هایپرسونیک فتاح قادر است از همه سامانه‌های سپر موشکی عبور کند و آنها را منهدم کند و از دیگر سو به دلیل نوع حرکت آن که در جهات و ارتفاع مختلف است و می‌تواند حرکتش را در فضا تغییر دهد توسط هیچ موشکی قابل انهدام نیست.
رئیس جمهور در مراسم رونمایی از موشک هایپرسونیک فتاح گفت: در کشور ما این دانش، علم و صنایع دفاعی، موشکی و نظامی بومی شده و وارداتی نیست که بتوان با تهدید و دنبال‌کردنِ دشمنان آن را به حاشیه راند.
ستاد کل نیروهای مسلح در بیانیه‌ای ضمن اعلام آمادگی برای مقابله با هرگونه تهدید و تعرض دشمنان به آرمان‌های حضرت امام(ره) و انقلاب اسلامی، از اقشار و آحاد مختلف مردم انقلابی و حماسه‌ساز برای حضور پرشور و با شکوه در آیین‌های گرامیداشت سی و چهارمین سالروز ارتحال حضرت امام (ره) دعوت به عمل آورد.