دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: سهل‌انگاری‌ و ساده‌اندیشی‌ در دولت گذشته سبب شد تا زیرساخت‌های افکار عمومی و شکل‌دهی باور و ذهن مردم تحت تاثیر شبکه‌های اجتماعی خارج‌پایه که در اختیار دشمنان است، قرار گیرد.
قطعا امید، نسبت مستقیمی با عملکرد مسئولان دارد. «همه‌ مسئولان کشور امروز موظّفند کار جهادی کنند، شبانه‌روزی کار کنند و خستگی نشناسند. ما فصل مُشبعی (مفصلی) را حرکت کرده‌ایم؛ این سربالایی، این شیب تند را عبور کرده‌ایم، به قلّه‌ها نزدیک شده‌ایم. نباید خسته بشویم. امروز روز خسته شدن نیست، روز ناامید شدن نیست؛ امروز روز شوق است، روز امید است، روز حرکت است؛ مسئولین کشور در بخش‌های مختلف باید با این روحیه حرکت کنند»
مسئول بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور گفت: شهر حجاب در راستای معرفی الگوها و کالاهای حجاب در تهران و اصفهان راه‌اندازی می‌شود.
فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: فهرستی از همه دشمنی‌های ممکن را دشمنان ظرف ۴۵ سال گذشته علیه ملت ایران اعمال کردند اما ملت ایران به برکت رهبری‌های امام خامنه‌ای در نبردی سخت شکست‌های سهمگینی را به دشمنان وارد کرده‌اند.
فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه سپاه پاسداران قلب قوی و جنگنده دارد و ایمان پاسداران پیروزی را رقم می زند، تصریح کرد: همه جا و در تمامی عرصه ها راه بر دشمن بسته است باید راه این دشمن را ببندید که تا فروریختن کامل استکبار و رسیدن به قله چیزی نمانده است. امروز ما در تمامی ابعاد با دشمن درگیر هستیم، اما به دلیل آنکه ما خیلی قوی هستیم سایه جنگ را حس نمی کنیم.
وزارت اطلاعات با انتشار بیانیه‌از ضمن تسلیت شهادت مظلومانه شهدای حرم مطهر شاهچراغ (ع) اعلام کرد: کلیدی‌ترین عنصر پشتیبانی عملیات تروریستی اخیر و مرتبط مستقیم با سرکردگان داعش دستگیر شد.
که اکثریت ندارند هر ایرانی وطن پرستی حتی اگر مخالف جمهوری اسلامی باشد قدر امنیت را می‌داند و همین طور نعمت ثبات را برای زندگی و کسب و کار و هیچ ایرانی هم نیست که در ضرورت مقابله با تروریسم و توطئه‌های ریز و درشت دشمنان شک و تردید داشته باشد و قدر امنیت و ثبات را نشناسد و حوادثی از این دست را محکوم نکند.
فرمانده نیروی پدافند هوایی گفت: همان‌گونه که پدافند هوایی عملکردی درخشان در سال‌های دفاع مقدس داشته است، امروز نیز نقش حیاتی در مراقبت از مرزهای ایران و تأمین امنیت کشور ایفا می‌کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه، گفت:این کمیسیون در جریان لایحه برنامه هفتم توسعه، دولت را مکلف کرد تا پیرو بودجه سالیانه کشور حداقل ۵ درصد از منابع را برای تقویت بنیه دفاعی اختصاص دهد.
فرمانده کل انتظامی کشور گفت: شهروندان شتاب زدگی در رسیدن به نقطه صفر مرزی زیاد لازم نیست پیش بینی شده در ایستگاه‌های مختلف زائران استراحت کنند تا بتوانند با آرامش خاطر برای سفر اربعین آماده شوند.
فرمانده نیروی زمینی سپاه، گفت: امنیت در جنوب شرق کشور امروز به شکلی پایدار شده که امسال دسته‌های عزاداری امام حسین در شهر به راحتی حرکت می‌کردند و به عزاداری می‌پرداختند.