دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

سردار اسماعیل کوثری می‌گوید ایران هیچ پایگاهی در اهداف مورد حمله آمریکا در عراق و سوریه نداشته وگرنه مثل همیشه نام و تعداد شهدای ایرانی را اعلام می‌کرد، اما اگر آمریکا اقدامی علیه منافع یا منابع ایران انجام دهد، پشیمان خواهد شد.
بارها این هشدار را دادیم که مسئولان نظام جمهوری اسلامی به جای استفاده از زبان «تهدید» باید از زبان «تحبیب» استفاده کنند. به این هشدارها نه‌تنها توجه نشد، بلکه روی آوردن به زبان تهدید افزایش هم یافت!
فرمانده کل ارتش گفت: دشمنان به شدت علیه عزت، آقایی و مردم سالاری کشور به پا خاسته‌اند و از هر طریقی سعی در دلسرد کردن مردم و بازداشتن آن‌ها از حضور در پای صندوق‌های رأی دارند، بنابراین باید با همراه کردن دیگران با خود در پای صندوق‌های رأی حاضر شویم و از موضع کشور، نظام و انقلاب دفاع کنیم.
برانگیز شد +جزئیات

سازمان اطلاعات و امنیت کشور با علامت اختصاری ساواک در سال ۱۳۳۵ تاسیس شده، در صورتی که اقبال لاهوری در سال ۱۳۱۷ درگذشته است.
سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: کاهش مدت خدمت دوره ضرورت بیشتر از مدت تصویب شده فعلی باعث کمبود نیروی انسانی و کاهش بهره‌وری در حوزه‌های دفاعی و امنیتی سازمان‌های نیرو‌های مسلح می‌شود.
فرمانده کل سپاه گفت: گاه دشمنان تهدید می‌کنند و این روزها هم از میان کلمات مقامات آمریکایی برخی تهدیدات را می شنویم، ما به آنها می‌گوییم شما ما را آزموده‌اید و همدیگر را می‌شناسیم، هیچ تهدیدی را بدون پاسخ نمی‌گذاریم‌.
فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ گفت: آنچه که امروز دشمنان از آن بسیار نگران هستند توسعه و ترویج روز افزون این فرهنگ ایستادگی است. این همان چیزی است که به برکت شهدای انقلاب و دفاع مقدس حاصل شده است.
رییس سازمان فضایی ایران گفت: ماهواره مهدا یک ماهواره مخابراتی است که زیرسامانه تأمین و توزیع توان را دارد. این ماهواره توان خود را از انرژی خورشیدی دریافت می‌کند. دریافت این انرژی در روی زمین ملایم و ساده است اما در فضا شرایط فرق می‌کند. تجهیزاتی که در ماهواره انتخاب می‌شود باید بسیار مقاوم باشند که در شرایط جوی دچار مشکل نشوند.
حمید نوری در واکنش به خبری مبنی بر شکسته شدن پای پدرش در زندان سوئد گفت: بیش از دو ماه است که ارتباط تلفنی با پدرم قطع شده و ما نمی دانیم چگونه از واقعیت باخبر شویم.
شبکه الجزیره می‌گوید ایران به آمریکا پیغام داده: «حمله به خاک ایران، خط قرمز است و چنین حمله‌ای با پاسخ مناسب مواجه می‌شود. ایران به دنبال جنگ نیست اما با هرگونه ماجراجویی آمریکایی مقابله خواهد کرد».
فرمانده انتظامی کشور به تشریح جزئیاتی از حادثه تروریستی راسک در استان سیستان و بلوچستان پرداخت و گفت: اطلاعات در حال جمع‌آوری است و بزودی اطلاع رسانی بیشتری در این زمینه خواهد شد.
فرمانده مرزبانی فراجا از هلاکت یک نفر از اعضای گروهک تروریستی انصار الفرقان در درگیری مسلحانه مرزبانان استان سیستان و بلوچستان با این گروهک تروریستی در منطقه مرزی کستک جکیگور خبر داد.