دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن انتقاد از عملکرد ضعیف در خصوص امنیت مرزیدولت های همسایگان شرقی کشور برای افزایش امنیت پایدار در مرزهای شرقی پیشنهادی عملی ارائه کرد.
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی انتظامی را مظهر اقتدار نظام دانست و افزود: پیشرفت، توسعه و تعالی همه جانبه و پایدار؛ بستری امن، سالم و توام با آرامش را طلب می‌کند که با تلاش عزیزان جهادگر نیروی انتظامی، پیشرفت‌های چشمگیری دراستقرار نظم و امنیت اجتماعی حاصل شده است.
فرمانده نیروی هوایی ارتش:

آماده همکاری با خودروسازان هستیم

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: با توجه به ظرفیت‌هایی که نیروی هوایی در نهضت قطعه‌سازی به دست آورده، آماده همکاری با بخش خودروسازی کشور است
در گفت‌و‌گو با فرشاد مؤمنى بررسی شد؛

چگونه ایران در سیاست‌های اقتصادی در زمان جنگ موفق بود؟

میر مصطفی عالی نسب مطرح کرد: وقتی که عنوان می‌شود در هشت سال جنگ تحمیلی مردم در بحث معیشت خود آرامش داشتند با مثال‌هایی می‌توان از این موضوع رمزگشایی کرد و امیدوار بود که این رمزگشایی‌ها مبنای اصلاح توهمات و سیاستگذاری‌های نادرست و اجراهای پر فساد را فراهم کند، در غیر این صورت ما اوضاع بسامانی نخواهیم داشت‌.
کارشناس دفاعی و امنیتی گفت: نکته مهم دفاع مقدس در کنار حضور مردمی، هدایت ها و فرماندهی حضرت امام و نقش جوانان، «راهبرد نظام اسلامی» بود زیراکه با توجه به تحریم ها نیاز به تولید و خودکفایی داشتیم و این راهبرد از همان روزهای آغازین تحریم شروع شد.

سفیر اسبق ایران در کویت در گفت و گو با پرسون:

هدف سعودی ها از جنگ یمن، گسترش نفوذ به باب المندب بود

سفیر اسبق ایران در کویت گفت: جمعیت بی نظیر یمن در شبه جزیره برای سعودی ها و آمریکایی ها غافلگیر کننده بوده است لذا دستور کار عربستان با کمک امارات در چند سال گذشته مبنی بر شکست قدرت انصارالله و محدودیت حوزه نفوذ در جزیره العرب و جدایی بخش جنوب یمن از بخش جوار بود.

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش در گفت و گو با پرسون؛

پاسخ به تهدیدات دشمن، محکم خواهد بود

لید: معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش گفت: امروز شناورهای سطحی، زیر سطحی، پهبادی، انواع موشک ها، اژدرها، مین ها و سلاح ها و آرایه هایی که مورد نیاز نیروی دریایی است به وفور در یگان های ما نصب و مورد بهره برداری قرار گرفته است و هر دشمنی که قصد تهدید داشته باشد، پاسخ محکمی دریافت می کند.

جانشین فرمانده پدافند نیروی هوایی ارتش گفت: سامانه راداری «مراقب» پدافند هوایی با تکنولوژی جدید و سه‌بعدی می‌تواند تا کیلومترها خارج از مرزهای جمهوری اسلامی ایران را رصد کند و هیچ پرنده‌ای نمی‌تواند با هر ابعادی از چشمان تیز بین این رادار مخفی بماند.
رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که مجلس یازدهم به حواشی که برای آن ایجاد می‌کنند توجهی نداشته و تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا در چارچوب وظایف خود با تکیه بر فرهنگ دفاع مقدس به ایمان به خداوند و باور به سنت‌های الهی مشکلات مردم را برطرف کند.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: بارها درخواست دادیم تا تجهیزات موشکی خریداری کنیم اما رهبری مخالفت کردند؛ اگر آن روز آن خرید را انجام داده بودیم، امروز در این جایگاه قرار نداشتیم.
سخنگوی ارتش در گفت و گو با پرسون؛

حاصل جنگ تحمیلی خودکفایی و بومی سازی دفاعی کشور بود

سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره چهل سالگی دفاع مقدس، گفت: درس های جنگ تحمیلی برای ایران به ویژه در اوج تحریم ها، دستاورد مهمی به نام خودکفایی و بومی‌سازی دفاعی کشور بوده است.
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ما هرگز متوقف نمی‌شویم، گفت: برد سلاح‌هایمان را افزایش می‌دهیم و به عمق دریانوردی‌مان ژرفا می‌بخشیم.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح هدف دشمن از ترور حاج «قاسم سلیمانی» را جلوگیری از تحقیر بیشتر آمریکا نزد اذناب منطقه‌ای آن دانست و گفت: حق تعقیب قاتلان شهید سلیمانی به قوت خود باقی است و این لرزه همواره بر تن جنایتکاران خواهد ماند.
علی اصغر جعفری در گفت و گو با پرسون:

دفاع مقدس یک تابلوی بسیار زیبا و نورانیست

دبیر ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس یک تابلوی بسیار زیبا و نورانیست و دشمن نیز به این امر واقف است که اگر جوانان ما این فرهنگ را بشناسند، کشورمان برای همیشه سربلندی خود را حفظ خواهد کرد و در مقابل هجمه های دشمن خواهد ایستاد.

سخنگوی سپاه پاسداران در گفت و گو با پرسون:

پیوند نام حاج قاسم سلیمانی با امنیت و آرمان های امت اسلامی

سخنگوی سپاه پاسداران گفت: توانمند سازی که حاج قاسم سلیمانی در جبهه مقاومت در عرض و طول جغرافیای امت اسلامی بوجود آورد، سرمایه گران سنگی است که دشمنان بسیار از آن وحشت دارند و امروز نام حاج قاسم سلیمانی با امنیت امت اسلامی و آرمان های اسلام پیوند خورده است.

یادداشت به مناسبت هفته دفاع مقدس؛

آری اینجا ایران است سرزمین دلیران در خون غلتیده

در چهلمین سالگرد پیروزی ملت ایران گرامیداشت یاد و خاطره هفته دفاع مقدس برابرقدرتهای دنیا که با به زانو در آمدشان فهمیدند که ایران دیگر آن ایران دوران پهلوی نیست که بله قربان گوی به مستکبرین و استکباران دنیا باشد .