احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

انتصاب اخیر پرویز فتاح در راس ستاد اجرایی امام ریشه‌های سیاسی او را مورد توجه قرار داده است« اعتماد»به این بهانه «حلقه ارومیه»، خاستگاه اصلی او را بررسی می‌کند.
نگاهی به پیشینه ۱۰۰۰ مدیر اصلی کشور در سطح وزیر و پایین‌تر و هم ردیف آنها و نماینده، نشان می‌دهد که خالص‌سازی تقریبا به پایان خود رسیده و کم‌کیفیت‌تر از این مدیریت‌ها بعید است بتوان به کار گرفت. این راه دیگر بسته است؛ باید فکر دیگری کنید. همه اینها معرف ۱۰ درصد مردم ایران هم نیستند.
رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه دشمن در ۲۰ سال گدشته با اهرم فشار اقتصاد، قصد اعمال نفوذ در بخش سیاسی کشور را داشته است تا بتواند جناح مورد نظر خود را به قدرت برساند گفت: در چنین شرایطی تعامل اقتصاددانان، سیاسیون، اصناف، کشاورزان و کارگران با یکدیگر ضروری است.
شما می‌خواهید بروید غزه و از مردم آنجا دفاع کنید؟ در حالی که در برابر مردم خودتان که باید پاسخگو باشید با تبختر و بی‌پروایی رفتار می‌کنید و به جای شنونده حرف آنان بودن نخود و کشمش می‌خورید و دراز می‌کشید. درست است که دوره نمایش‌‌بازی است ولی نه این اندازه سطحی و آشکار.
عطاءالله مهاجرانی وزیر اسبق ارشاد در دولت اصلاحات با اشاره به اظهارات اخیر جواد ظریف که مدعی شده بود مردم از سیاست نظام در دفاع از فلسطین خسته شده‌اند، در صفحه شخصی خود نوشت: «چرا دکتر ظریف هر از گاهی دسته گل به آب می دهد!؟»
هفته گذشته بود که جزئیات کشف یک محموله مخابراتی شامل 22 دستگاه ارتباطی و استارلینک که توسط آژانس امنیت ملی امریکا وارد کشور شده بود، منتشر شد؛ این محموله قرار بود در ابتدای مهرماه امسال راهی دفتر امام جماعت مسجد مکی زاهدان شود تا در آستانه سالگرد آشوب‌‎های پاییز گذشته، مورد بهره‌برداری اطرافیان نزدیک مولوی عبدالحمید برای مقاصد ضدامنیتی قرار گیرد. حالا در جدیدترین خبر از زاهدان، کلکسیون جرائم این دفتر پرشائبه تکمیل شده است.
روزنامه اعتماد نوشت: محافظه‌کارانی که زمانی از رییس دولت‌های نهم و دهم به هر قیمتی دفاع می‌کردند این روزها به واسطه سکوتش درباره جنگ غزه، او را مورد انتقاد قرار می‌دهند
ایران نوشت: بهتر است آقای ظریف به جای تکرار مشی دوره وزارتش که ترساندن مردم از دشمن بود، یکبار به جمله معروف شهید سلیمانی توجه کند: «من با تجربه این را می‌گویم که میزان فرصتی که در بحران‌ها وجود دارد در خود فرصت‌ها نیست. اما شرط آن این است که نترسید و نترسیم و نترسانیم.»
مشاور فرمانده کل قوا گفت: از این طلب‌های چند میلیارد دلاری که وصول می‌کنیم، یک میلیارد دلارش را هم به سفره‌ها و یخچال‌های مردم برسانیم. مردم باید از حکومت ما راضی باشند تا انسجام و استحکام قدرت درون‌زا نیز محقق شود.
«یا جناب مولوی واقعا متوجه نیست که هرکدام از این دو راه حل (مقاومت یا صلح) چه اقتضائاتی دارد که اینطور متناقض صحبت می‌کند و یا اصلا برای ایشان مهم نیست که چه می‌گوید و چه منطقی پشت حرف خود دارد، بلکه صرفا کنایه زدن به جمهوری اسلامی مهم است! حال اگر این کنایه‌ها خودشان با هم تناقض داشته باشند، چندان اهمیتی ندارد!»

روز گذشته خبر رسید که ۲۲ دستگاه ارتباطی و استارلینک آژانس امنیت ملی امریکا با ردیابی نیروهای امنیتی ایران در داخل کشور ضبط شده است. آنچه مورد توجه است، خریدار و در واقع مقصد این محموله در ایران است که خبر را از آنچه که هست، قابل تأمل‌تر می‌کند.