احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

ناگفته پیداست که وزارت کشور بعنوان مجری و مسئول برگزاری این رویداد ملی و حماسی نقش مهمی در بسترسازی برای مشارکت حداکثری مردم در عرصه انتخابات برعهده دارد.
موقع بیان جمله آخر، بغضش ترکید و گفت «خدا از زبانت بشنود». کاملاً پیدا بود که غمی سنگین تار و پود وجودش را متأثر کرده است.
نقش بی بدیل بصیرت و اراده مردم شریف ام القرای جهان اسلام در تحفظ دستاوردهای نظام اسلامی و دفاع از خیمه ولایت و آرمان های حیاتی نظام مقدس در خلق حماسه ایام الله ۹ دی درخور تقدیس است.
یادگار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: رژیم صهیونیستی جنایتکار است و هیچ راهی به جز مبارزه با این رژیم کودک‌کش وجود ندارد و این رژیم به زودی از بین می‌رود.
زندگی مسئولان و نمایندگانی مانند چمران ها، رجایی ها و پرورش ها باید برای مسئولان کشور در همة دورانها الگو و اسوه باشد و علت اینکه ما هر سال یاد و خاطره آنها را گرامی می داریم، در حقیقت پاسداشت ارزشهای واقعی انقلاب است که امیدواریم ثمرة خون شهیدان پا برجا بماند و صالحان این امت همیشه بر مصدر امور قرار گیرند.
سید حسن خمینی با اشاره به اینکه گرفتار دعواهای سیاسی شده‌ایم، گفت: متأسفانه تحلیل‌های غلط سیاسی که همه را گرفتار کرد؛ این تحلیل ها به خصوص در سال‌ها و دوره‌هایی، بیشتر لطمه زد و مصداق «یکی بر سر شاخ بن می‌برید» شد. این در حالی است که اگر امام را از جمهوری اسلامی بگیرند، جمهوری اسلامی هیچ چیزی برای بقا ندارد.
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه سابق ایران تاکید کرد: «روسیه به خاطر ما خودش و منافعش را به خطر نخواهد انداخت، دنیای امروز دنیای مردی و جوانمردی نیست، اگر ما با دیدگاه غلط امتیازات و فداکاری‌های بیش از حدی را تقدیم روسیه کردیم نباید توقع رفتار مشابه مسکو را داشته باشیم.»
رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: «رقابت یعنی جناح‌های سیاسی برای شرکت در انتخابات با هم مسابقه بگذارند؛ گرایش‌های گوناگون سیاسی و اقتصادی، در انتخابات با هم مسابقه بگذارند؛ میدان باز باشد برای مسابقه جناح‌های سیاسی و نگاه‌های سیاسی و نظرات سیاسی، همچنین اقتصادی، همچنین فرهنگی؛ این معنای رقابت است.»
محمدرضا باهنر نماینده باسابقه ادوار مجلس و عضو ارشد اصول‌گرایان عنوان کرد: آنچه که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خود در جمع مردم کرمان و خوزستان مطرح کرده‌اند، موضوعی بوده که در ابتدای سال ۱۴۰۲ هم به آن اشاره داشته‌اند.
اینکه در گزارش ارگان حزب کارگزاران سازندگی آمار مرکز آمار و استناد به آن رویکردی سیاسی تلقی شده اما تحلیل سیاسی و کلی گویی و بر مبنای آن این نتیجه گیری که تیم اقتصادی دولت قادر به کنترل تورم نیست کارشناسی و غیر سیاسی قلمداد شود، خود جای تعجب دارد.
تحلیل‌گر مسائل سیاسی گفت: حاکمیت به هر شکلی و هر کسی که مسئولش است، باید شرایطی فراهم کند تا مردم راغب باشند در این انتخابات شرکت کنند. باید محصول و کالایی عرضه کنند که مردم راغب باشند آن را بخرند. مردم به شدت طالب کالای خوب سیاسی هستند.