احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

رسانه‌های اصلاح‌طلب با اعلام اینکه رییسی تنهای کاندیدای تایید صلاحیت شده مجلس خبرگان از حوزه انتخابیه استان خراسان جنوبی است، طوری وانمود می‌کنند که گویی شورای نگهبان تعمدا چنین کاری کرده تا رییس‌جمهور بی‌رقیب باشد.
رویکرد مشابه روحانی و هاشمی علی رغم ردصلاحیت از سوی شورای نگهبان

روحانی در مسیر هاشمی / فشار تندروها جواب داد

تندروها تلاش هم جانبه خود را به کار گرفتند تا زمزمه ردصلاحیت حسن روحانی به خبر قطعی ردصلاحیت تبدیل شود. اما رویکرد روحانی در مقابل این تصمیم شورای نگهبان چیست؟
خبرگزاری برنا در خبری مدعی شد حسن روحانی که برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری کاندیدا شده بود، از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شده است.
رئیس صدا و سیما در حاشیه نشست هیأت دولت، گفت: از روز شنبه تعرفه‌های تبلیغاتی برای نامزدی‌های انتخابات طبق پیشنهاد صدا و سیما تغییر یافت و بالاترین عدد مربوط به تهران است با رقم ۴۰ میلیون و اکثر حوزه بین ۵ تا ۱۰ میلیون است.
حزب ندای ایرانیان ترک فعل در اجرای قانون هوای پاک را پیگیری می‌کند:

سازمان محیط‌ زیست پاسخگو نبود، از قوه قضاییه پیگیر می‌شویم

متأسفانه سازمان محیط‌زیست به‌ عنوان نهاد مسئول در حفاظت از محیط‌زیست و پیشگیری از آلودگی هوا، با عدم پاسخگویی و کم‌کاری در پیگیری اجرای قانون هوای پاک و نقض وظایف و مسئولیت‌های خود، به یکی از اصلی‌ترین عوامل مسئولِ افزایش آلودگی هوا در شهرها تبدیل‌ شده است.
چرا شورای نگهبان صلاحیت یک فرد را برای ریاست جمهوری تایید می کند اما برای مجلس نه؟!

ماجرای عجیب رد و تایید صلاحیت بهزاد نبوی، علی مطهری و محمود علوی

روزنامه اصلاح طلب اعتماد در گزارشی با انتقاد از بی ضابطه بودن بررسی صلاحیت ها در ادوار مختلف نوشته است: بی‌نظمی و فقدان معیار مشخص در بررسی صلاحیت‌ها آنچنان مشهود است که می‌توان عمل نهادهای مربوطه را نه بررسی صلاحیت نامزدها بلکه معطی صلاحیت دانست؛ به نحوی که این عطا در ادوار مختلف در مورد یک شخص می‌تواند به کرات تغییر کند.
کمتر از ۵ هفته مانده به برگزاری انتخابات، اصلاح طلبان از سند راهبردی خود برای انتخابات مجلس رونمایی کردند.
اگر مردم از شرایط ناراضی باشند، طبیعی است میل به مشارکت سیاسی-انتخاباتی نخواهند داشت و این شرایط به هیچ وجه به معنای گله‌مند بودن آنها از کلیت نظام سیاسی نیست.
اگر انتخابات را به درختی تشبیه کنیم که با هدف میوه دادن کاشته شده، از دیگر نعمت‌های آن مانند سایه‌اش می‌توان استفاده کرد. انتخابات هم می‌تواند علاوه بر آنکه اراده مردم را در انتخاب نامزدها متجلی می‌کند، مایه امنیت و وحدت و استمرار نظام هم بشود اما از منظر افرادی که پای صندوق رای حضور می‌یابند، انتخاب فرد یا افراد خاص برای تحقق یافتن خواسته‌های آنهاست.
مجلس آینده باید اقتصاد نابسامان امروز را از طریق وضع قوانین درست کند و زیرساخت‌ها را سامان بدهد. در شرایط فعلی وضعیت به نحوی است که اقتصاد نابسامان نارضایتی مردم ما را که امروز به اوج خود رسیده، افزایش خواهد داد.
کاسبان تحریم، بخاطر سودکلان تحریم‌ها، پروژه فیلترینگ را کلید زدند

افشاگری فلاحت پیشه از پشت پرده نپیوستن به FATF

« اعتماد» در گفت‌وگو با حشمت‌الله فلاحت پیشه، سیاستگذاری‌های جدید درباره سازمان گروه ویژه اقدام مالی FATF را بررسی کرده است.