احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

به‌طور خاص همه ما می‌دانیم که جناب احمدی‌نژاد و تا اندازه‌ای جناب رئیسی هر دو مایل بودند ریل مدیریت را عوض کنند که گاه کردند، اما باز هم رخدادی خاص به‌جز در برخی فرایندها و اقدامات مثل تغییر این مدیر و آن معاون، حاصل نشد.
دبیرکل حزب اعتدال و توسعه درباره اعتراض روحانی به ردصلاحیت خود، گفت: تا جایی که با خبرم، اعتراص روحانی در همان بیانیه وی بود البته بعد از ردصلاحیت وی را ندیده‌ام ولی تا جایی که اطلاع دارم، اعتراض وی در حد همان بیانیه بود.
ردصلاحیت همه کاندیداهای انتخابات خبرگان استان زنجان /۷ استان بی رقیب ماند

آمار عجیب و غریب در انتخابات مجلس خبرگان

آمار منتشرشده راجع به انتخابات خبرگان نشان می‌دهد که براساس میزان افرادی که تاکنون تأییدصلاحیت شده‌اند، در ۷ استان البرز، خراسان جنوبی، زنجان، سمنان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و لرستان، هیچ رقابتی وجود ندارد.
سعید محمد درباره پشت پرده وزیر نشدنش در دولت رئیسی می گوید:« همان کسانی‌که قبلا ما در جریانات فساد در مقابلشان ایستاده بودیم فشار آوردند و خوش ندارند ما باشیم و من هرجا که بخواهم ورود کنم آن‌ها سعی می کنند که جلوگیری کنند.»
مهم‌ترین سوال این روزها این است که مردم‌سالاری یا حکومت دموکراتیک یا حکومت دینی؟ واقعا چه نوع حکمرانی می‌تواند در دنیای معاصر موثر باشد؟
عضو مجلس خبرگان رهبری می‌گوید: از خبر ردصلاحیت روحانی تعجب نکردم و دیگر تعجب نمی‌کنم چراکه از این قبیل موارد در طول سال‌ها اتفاق افتاده، از این رو رد صلاحیت روحانی امر غیرقابل پیش‌بینی نبود.
در روزهایی که بحث و گفت‌وگو پیرامون انتخابات مجلس شورای اسلامی و تایید یا رد صلاحیت چهره‌های سیاسی از احزاب و جناح‌های گوناگون و ضرورت حفظ تنوع و فرصت انتخاب واقعی بین گزینه‌های متنوع داغ بود، شورای نگهبان با اعلام اسامی تاییدصلاحیت‌شدگان انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان گل طلایی خود را در دقایق آخر وقت تلف شده زد و همه را متحیر و انگشت به دهان گذاشت.
آیت الله عبدالنبی نمازی عضو مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دعوت حق را لبیک گفت.
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به این‌که «منتظر تایید صلاحیت سایر داوطلبان انتخابات مجلس هستیم»، گفت: احتمال ائتلاف کارگزاران با سایر احزاب اصلاح‌طلب یا اعتدال و توسعه وجود دارد.
علی باقری گفت: برگزاری انتخاباتی بدون رقیب، در شرایطی که تبدیل به متلک و مضحکه و جوک در افکار عمومی و نقد و ارزیابی در خارج از کشور و رسانه‌ها شده است.
۱۱ کرسی از ۸۸ کرسی مجلس خبرگان رقیبی ندارد/

صندلی بازی انتخابات!

انتخابات این دوره از مجلس خبرگان رهبری را شاید بتوان به صندلی بازی تشبیه کرد.
صوفی گفت: روحانی در دور دوم ریاست جمهوری خود، عامل اعتراضات خیابانی بودند و اولین اعتراضات خیابانی در سال 96 چند ماه پس از آن که مردم به آقای روحانی رای دادند، اتفاق افتاد.