احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

محسن ردادی، عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه با اشاره به اینکه امروزه مرجعیت از خواص گرفته شده، چه خواص انقلابی و چه خواص غیرانقلابی، گفت: به تعبیری دیگر التفات و توجه به حرف خواص نیست و جامعه دچار نوعی سرگردانی است.
حزب کارگزاران سازندگی در نشست اخیر خود به پیشنهاد حسین مرعشی تصویب کرد که در حوزه‌هایی از انتخابات مجلس شورای اسلامی فعال باشد که نامزد حزبی یا نامزدی با سوابق روشن و قابل دفاع اصلاح‌طلبانه وجود داشته باشد.
نوبخت گفت: همه منتظر 19 بهمن ماه هستند تا ائتلاف شکل بگیرد. فعلا جمع بندی این شد هر جا کاندیدای جریانات معتدل اصلاح طلب و اصولگرا وجود داشته باشد ما قویا حمایت می‌کنیم
اصولگرایان میانه همچون اصلاح‌طلبان وضعیت چندان خوشایندی در انتخابات پیش رو ندارند. آنها همچون جریان اصلاحات تصور می‌کنند با رد صلاحیت‌ها فرصت را برای حضور نامزدهایشان برای انتخابات مجلس دوازدهم از دست داده‌اند و در انتظار 19بهمن ماه مهلت نهایی شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت داوطلبان مجلس هستند.
آدم وقتی درماندگی این روزهای آمریکا و متحدانش را میبیند بهتر میتواند بفهمد که حرف زدن از جنگ مستقیم با ایران بیشتر به یک شوخی بی مزه میماند تا واقعیت. ایرانی که حالا نفوذ منطقه ای اش بر هیچکس پوشیده نیست، و در واقع هیچ پروژه ای در غرب آسیا جز با رضایت او به سرانجام نمیرسد.
انقلاب اسلامی، ۴۵ سال قبل، در چنین بستری پدید آمد تا هموار‌کننده مسیر ظهور موعود (عج) باشد و دقیقا به همین علت، دشمن‌ترین دشمنان خدا در جبهه طاغوت و استکبار، به‌ ستیزه‌جویی با آن پرداختند. به راستی اگر انقلاب خمینی(ره) در مسیر حق و مبارزه با باطل نبود، مستکبران دائما بر دشمنی با آن می‌افزودند؟ اینکه مجرمان و شیاطین عالم، با انقلاب اسلامی دشمنی می‌کنند، بشارت بزرگی است مبنی بر این که ادامه راه انبیای الهی است.
این روزها به مناسبت ایام دهه فجر و با گذشت ۴۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، قلم‌ها و زبان‌های زیادی به تمجید مشغولند و به همان نسبت نیز قلم‌ها و زبان‌های زیادی در حال تنقید و عیب‌جوئی و بدگوئی هستند.
هاشمی‌طبا گفت: دولت آقای خاتمی توانست کشور را آرام کند و فعالیت‌هایش را منظم کند، ولی باز هم همان ایده‌های قبلی ادامه داشت و ما همه این‌ها را از منابع مملکت صرف کردیم. ما نفت داریم ولی ترکیه نفت ندارد، ما منابع مملکت را صرف ایده‌هایمان کردیم.
دبیرکل حزب اعتدال و توسعه با بیان این‌که دولت یازدهم و دوازدهم همیشه زیر سقف بودجه پرداخت کرده است، گفت: ما در دولت یازدهم و دوازدهم ادعا نداشتیم که با ادامه تحریم رفاه و توسعه تامین می‌شود ولی آن‌ها گفتند شما نمی‌توانید کنار بروید و ما کنار رفتیم و ۲ سال سکوت کردیم اما مشکلات حل نشد.
رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار گفت: ظریف در مصاحبه ای اعلام کرد دیپلماسی و میدان عمل دست یک نفر نیست و دست دو نفر است ، دیپلماسی دست ما و میدان عمل دست این آقایان است و ما می خواهیم با آمریکا مذاکره کرده و کنار بیاییم اما میدان مخالف است و حسن روحانی گفت این ها روی موشک می نویسند مرگ بر آمریکا و نمی گذارند کار جلو برود.