احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز مجلس لاریجانی را موفق تر از مجلس قالیباف می داند و می‌گوید: این امکان وجود دارد که باهنر رئیس یا جزء هیئت رئیسه مجلس آینده باشد. بهر حال با سوابقی که باهنر داشته، در این طراز مطرح می‌شود.
عضو کابینه دولت روحانی می‌گوید: به نظر بنده عملکرد ظریف و دولت روحانی با آنچه در دولت فعلی اتفاق می‌افتد، قابل مقایسه نیست، مخصوصاً در سیاست خارجی.
فعال سیاسی اصولگرا نوشت: قالیباف رقیب بالقوه رئیسی در انتخابات ۱۴۰۴ است و اگر از هم‌اکنون تضعیف شود، خطرش از بین می‌رود و رئیسی ۴ سال دیگر در پاستور می‌ماند.
رئیس دولت اصلاحات در دیدار شورای مرکزی و جمعی از اعضای دفتر سیاسی حزب همبستگی ایران اسلامی تاکید کرد: اگر امنیت واقعی، تمامیت ارضی، توسعه پایدار و حاکمیت مردم بر سرنوشت خود و عزّت ملی و سربلندی کشور را می خواهیم و نیز آنچه می تواند دشمنی ها و دشمن‌کامی‌هایی را که از بیرون و درون علیه کشور و ملت ما وجود دارد ناکارآمد کند، هموارترین و بهترین راه تأمین این خواسته، انتخابات آزاد، مشارکتی و رقابتی است.
سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به تعداد افراد تایید صلاحیت شده برای کاندیداتوری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: اعداد و ارقامی که در این دوره شاهد بودیم، ادعای خالص سازی را زیر سوال می‌برد.
صالحی امیری، وزیر دولت سابق در نامه ای خطاب به مدیرعامل مجمع وزیران ادوار از روند تخریب ها علیه ظریف انتقاد کرد و نوشت: در جریان غزه، هیچ شخصیت بین المللی به اندازه ظریف نتواست چهره منفور و کودک کش اسرائیل را افشا نماید.
فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: در وضعیت کنونی معتقدم باید منتقدان وضع موجود شامل اصلاحات، اصولگرای معتدل و اعتدال و توسعه با هم ائتلاف کنند اما تا به حال بعید می دانم کسی درباره شکل گیری این ائتلاف به طور جدی کار کرده باشد.
همزمان با بازداشت حجت‌الاسلام اکبرنژاد در ساعات اولیه روز شنبه ۲۸ بهمن ماه، ویدئو‌هایی از سخنان انتقادی‌اش در فضای مجازی انتشار یافت. سخنانی که از مواضع سنتی اما انتقادی او به وضع موجود حکایت داشت. در این گزارش به خاستگاه فکری این روحانی و استاد حوزوی می‌پردازیم
از میان ۱۴۴ کاندیدای ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری که توسط شورای نگهبان صلاحیتشان تایید شد، ۱۰۵ نفر در لیست جامعتین قرار گرفته اند و ۳۹ نفر دیگر مستقل وارد گود انتخابات شده اند.
تجربه چهل و پنج سال حکمرانی در جمهوری اسلامی نشان می‌دهد دشمنان این مرز و بوم همواره برای انتخابات برنامه داشته‌اند و به لطایف‌الحیل و با پروژه‌ها و سناریوهای مختلف کوشیده‌اند تا در بزنگاه انتخابات، مردم را از حضور در «میدان مشارکت» بازدارند یا به هر نحوی که شده به انتخابات ضربه بزنند.
زیباکلام نوشت: اصلاح‌طلبان در جریان انتخابات، بجز لعن و نفرین و دشنام و ناسزا از بسیاری مردم، چیز دیگری دریافت نمی‌کنند. بعد از انتخابات هم این‌بار نوبت مسئولین انقلابی است که آنان را مجددا مورد لعن و نفرین و شماتت قرار دهند.