احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز گفت: انتخابات یک دستاورد تعیین‌کننده در همه کشورهاست؛ حتی به کشورهایی که فشار تحمیل می‌شود، جنگ روانی می‌شود، ‌پول و فساد فراوان در آنها وجود دارد؛ اما حفظ فضای انتخابات یک ارزش فوق‌العاده است و باید آن را حفظ کرد.
سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به این‌که زمان تبلیغات انتخابات شروع نشده است، گفت: در حال حاضر هرگونه تبلیغات خلاف قانون محسوب می‌شود.
آخرین تحولات در جریان اصولگرایی به‌گونه‌ای است که ظاهرا «حزب پایداری» از مواضع خود کوتاه آمده و «دست از پایداری در مقابل شانا» بر خواهد داشت.
آیت‌الله کاظم صدیقی با بیان اینکه در انتخابات مجلس خبرگان اصالت با لیست جامعه مدرسین حوزه علمیه قم است، گفت: نظر و مشورت جامعه مدرسین یک چراغ روشن برای همه متدینین است.
فریدون مجلسی گفت: ما در شرایطی قرار داریم که امیدی به نجات اقتصاد نمی‌رود یا امیدمان خیلی اندک است مگر اصلاحات ساختاری در وضعیتی عاقلانه و اعتدالی به وجود بیاید. شاید آن‌ها به همین بهانه می‌خواهند با آقای ظریف مخالفت کنند و برجام و آقای ظریف را که مذاکره‌کننده و امضا کننده اصلی توافق برجام بود را مقصر جلوه دهند.
یک منبع نزدیک به دفتر محسن رضایی، اظهارات عضو شورای مرکزی جبهه شریان مبنی بر اینکه «محسن رضایی» خواستار جلسه برای اعطای سهمیه به شریان بود، را رد کرد.
دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز تهران در غرفه آخرین خبر در نمایشگاه رسانه‌های ایران توضیحات مهمی درباره فرق بین لیست جامعه روحانیت و جامه مدرسین ارائه کرد.
رئیس دانشگاه تربیت مدرس گفت: همه دانشگاهیان با علم و منطق به این نتیجه رسیده‌اند که حضور در انتخابات به نفع کشور است. سرنوشت ما بستگی به حضور در انتخابات دارد و امنیت ما بستگی دارد که تا چه حد در انتخابات شرکت می کنیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی میرزایی استاد جامعه المصطفی(ص) در نشست دوم از سلسله نشست‌های«جامعه جهانی شیعیان؛ چالش‌ها و راهکارها»، با ذکر نمونه هایی از تجربیات ناموفق در تبلیغ شیعه در جهان در سالهای گذشته، به بیان راهکارهای خوبی در این زمینه پرداخته است:
نوروزعلی یک‌دفعه جلو پریده... و به دادستان فرماندار نظامی گفت: «چرا آقایون را معرفی نمی‌کنین؟» و آن‌گاه با صدای بلند گفت: «فضلای قوم را پرزانته می‌کنیم: موسی، ابوالفضل، تقی، ممد خرسی، علی پابرهنه، حسین آقا خرچسونه، رضا لاشخور، محمد چهارابرو، احمد جوجو، مهدی سبیل، یوسف شله... این دفعه که برای دومین مرتبه دستگیر شده بودند و در حین کشیدن شیره مشاهده شده‌اند، به‌ جزایر جنوب تبعید خواهند شد.»
سخنگوی جبهه اصلاحات ادعای درگیری لفظی بین سیدمحمد خاتمی و الیاس حضرتی را تایید نکرد و به خبرآنلاین گفت: متاسفانه من فکر می کنم این‌ ادعاها، خبرسازی است و برخی از این فضای غبارآلود به دنبال ماهیگیری هستند.
معاون دولت روحانی گفت: اصلاح‌طلبی در معرض ۲ تهدید جدی است. هم تهدید رسانه‌ای و هم تهدید سیاسی. هم از طرف براندازان در معرض این تهدید است و هم ازسوی انحصارطلبانی که جز به خودشان حاضر نیستند به کسی میدان فعالیت دهند.