احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه ملت ایران با هوشمندی پاسخ نهادهای تندرو در ایران را دادند، گفت: ملت ایران با هوشمندی در این انتخابات ثابت کردند که نقش مجلس گرم کن را دیگر در انتخابات ها اجرا نخواهند کرد.
دبیر شورای نگهبان گفت: کسانی که با رای مردم به مجلس راه پیدا می‌کنند مدیون این مردم شریف هستند و باید تمام توان خود را برای خدمت به مردم به‌کار گیرند و بتوانند گره‌گشای مشکلات باشند.
سخنگوی ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه تهیه فهرست برای مرحله دوم انتخابات در دستور کار قرار دارد، مطرح کرد: از آنجا که ائتلاف امنا متعلق به همه نیروهای انقلاب است، از ظرفیت ها،نظرات و همراهی های همه نیروهای انقلابی و دلسوزان کشور استقبال می‌کنیم.
برخی از حقوقدانان این شورا، دین جدیدی اختراع کرده اند

حمله شدید چهره اصولگرا به شورای نگهبان

از ترکیب کسانی که رای آوردند وضع و حال مجلس آینده را از همین الان می‌توان پیش‌بینی کرد.
داوطلب انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی می‌گوید: نمی‌خواهم کام کسی را تلخ کنم اما قطعاً اگر در این کشور فردی مانند علی مطهری در ۶۰ نفر اول منتخبین تهران نباشد، جای سوال و نگرانی دارد.
«شورای ائتلاف»، «شورای وحدت»، «امناء» و «صبح ایران» چهار لیست اصلی اصولگرایان در تهران است که تاکنون لیست صبح ایران و امناء از سایر لیست‌ها پیشی گرفته‌اند.
طی پیامی از سوی دبیرکل شبکه تحول خواهان ایران اسلامی صورت گرفت:

مردم به فهرست ها با دقت بنگرند

باید مراقبت نمائیم در دام تاکتیک های کهنه باندهای زر، زور و تزویر گرفتار نشویم. به فهرست ها با دقت بنگرید. سر لیست این فهرست ها تعدادی کهنه کارهای سیاسی اند و بقیه تعداد فراوانی نیروهای ناشناخته و نا آزموده را دوباره مشاهده خواهید نمود.
تلاش برای کاهش مشارکت مردم در انتخابات ۱۱ اسفندماه از جمله رویکردهایی است که جریان‌های مختلف و البته متضاد معاند و ضدانقلاب را به اشتراک نظرو عمل رسانده‌ و همه آنها را طی روزهای اخیر برای ایجاد ناامیدی در جامعه و عدم حضور در پای صندوق‌های رای به خط کرده‌است.
سرلیست صدای ملت می‌گوید: بخشی از اصولگرایان می‌گویند همین وضع خوب است و دنبال حل مشکل و رفع تحریم‌ها نیستند و می‌گویند تحریم‌ها برای ما نعمت است اما ما می‌گوییم این درست نیست.
سید جمال هادیان طبائی زواره کاندیدا حوزه انتخاباتی تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس معتقد است، بسیاری از نمایندکان مجلس پیاده اند.