احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

یک فعال سیاسی گفت: در بین نامزدهای موجود آقای پورمحمدی می‌تواند با فساد برخورد کند زیرا در این زمینه تجربه زیادی دارد. او هم در سیستم اطلاعاتی کشور کار کرده و مسئولیت‌های مهمی داشته است، هم رئیس بازرسی کل کشور بوده است که مستقیما در بطن مبارزه با فساد بوده است و هم مسئولیت‌های مهمی مانند وزارت کشور را عهده داشته است.
آقای پزشکیان و ستادش باید موضع خود را صریحا اعلام کنند و اگر می خواهند مردم بیدار شوند و تکان بخورند باید به مردم امید بدهند. لازم نیست که به کسی توهین شود بلکه صرفا بگوید که من شرایط موجود را قبول ندارم و آمده ام تغییر ایجاد کنم.
تا پیش از شهید رئیسی، شهید رجائی، مسئول و رئیس‌جمهور تراز انقلاب اسلامی بود. جدای از محاسن و سجایای اخلاقی شهید رجائی که خدایش رفعت دهد، مدت کوتاه حدود 30 روزه ریاست جمهوری او تصویر روشنی از یک تلاش مداوم و پاک را به ما آموخت، اما کوتاهی دوران ریاست جمهوری آن شهید، مانع  از آن شد که آموزه تمام‌نمائی از مدیریت در شرایط پرفراز و نشیبی مثل امروزمان را ارائه دهد.
دوشنبه شب؛ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ اولین مناظره ۶ کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری با موضوع اقتصادی در ساختمان شیشه‌ای صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.
پس از اظهارات صریح و پربازتاب علیرضا زاکانی در میزگرد سیاسی روز گذشته درباره حلقه سه نفره روحانی، ظریف و لاریجانی برای تصویب برجام و همچنین مواضع افرادی نظیر ولایتی و شمخانی، مطلبی با عنوان «شمخانی ادعای زاکانی درباره برجام را تکذیب کرد»(!) در رسانه‌ها از قول یک چهره نزدیک به شمخانی منتشر شد که جنس و نوع ضعیف تکذیب بیشتر بر تائید اظهارات زاکانی صحه می‌گذاشت.
رییس مجلس شورای اسلامی در پیامی ضمن تبریک عیدسعید قربان به روسای مجالس کشورهای اسلامی تاکید کرد که تقویت فضای گفتمان سازنده میان مجالس کشورهای اسلامی، نقش موثری در کمک به حل بحران‌های منطقه‌ای دارد.

کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: اگر عقیده من مبنی بر احترام و سر سپردن به رهبری را قبول ندارید، حق ندارید به من توهین کنید. آزادی به این معنا نیست که به هرکه می‌خواهیم توهین کنیم.

این روزها بسیاری از نیروهای انقلابی و متعهد، پرسش مشترکی بر زبان دارند که دهان به دهان می‌چرخد و پاسخ می‌طلبد. پرسش این است که «‌به کدامیک از نامزدهای جبهه انقلاب رای بدهیم»؟

سرپرست ریاست جمهوری در جلسه امروز ستاد هماهنگی اقتصادی دولت دستور داد ضمن نظارت دقیق بر بازار از هرگونه افزایش قیمت بی‌ضابطه جلوگیری شود.
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: امروز واقعا احساس تکلیف می‌کنم و هیچ چیز دیگری محرّک من نیست، اگر رأی نیاورم، در دل خودم ناراحت نمی‌شوم، شاید برای مردم غصه بخورم.
به گمان بسیاری آزادی «حمید نوری» و «اسدالله اسدی» با وجود احکام سنگین صادر شده درباره آن‌ها در محاکم سوئد و بلژیک غیرممکن بود، اما تحت دیپلماسی مقتدرانه و عزتمند دولت سیزدهم طی یک سال این ۲ شهروند و مقام ایرانی آزاد و به کشور بازگشتند.
نامزد چهادهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نشستی گفت: من قطعا نوع برخورد با دانشجویان را تغییر خواهم داد. برخورد با اساتید را نمی‌پذیرم و اجازه نخواهم داد. حتی اگر اعتقادشان با من نخواند احترام می‌گذارم.
کاندیدای چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: حکمرانی در سیاست خارجی به معنای تنظیم روابط است و اینکه حداکثر منافع و حداقل هزینه را برای کشور داشته باشد. همچنین آرمان گرایی واقع بینانه در سیاست خارجی بهترین روش و رویکرد برای سیاست خارجی است.