احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

یک کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه حیات سیاسی اصلاح‌طلبان در ۲۵ سال گذشته با ایجاد فضای دوقطبی همراه بوده است، گفت: اصلاح‌طلبان از همین الان دوقطبی‌های برجامی را ایجاد کرده‌اند.
دبیرکل حزب مردمی اصلاحات گفت: لیست 19 نفره حزب کارگزاران سازندگی رَد گُم کنی است و آنها دقیقه 90 نامزد اصلی خودشان رونمایی می کنند و البته تمایل زیادی نیز به نامزدی علی لاریجانی و محسن هاشمی دارند.
۶ کاندیدای نظامی انتخابات ۱۴۰۰؛

واکنش‌ها به ورود نظامیان به پاستور

گفت‌وگوی چند روز پیش سردار محمداسماعیل کوثری که گفته بود «مگر نظامی‌ها چه کار کرده‌اند که مردم را می‌ترسانیم؟» دوباره بازار انتخابات و حضور نظامیان در پاستور را داغ کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ضرورت اصلاح قانون انتخابات شوراها بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود، گفت: لازم است در این زمینه مقداری انتخابات شوراها ضابطه ‌مندتر و تخصصی‌‍تر برگزار شود تا آن تاثیر‌گذاری و نظارت و پیگیری دقیق در شوراهای شهر و روستا رخ دهد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه حادثه بندرعباس، روح قانون اساسی و وجدان عمومی مردم را جریحه دار کرد، گفت: آقای روحانی چه حقوقدانی است که اصل ۳۱ قانون اساسی را فراموش کرده است.
رئیس ستاد انتخابات کشور از احتمال ۲ روزه شدن انتخابات ریاست‌جمهوری خبر داد و گفت:‌ ما این پیشنهاد را می‌دهیم و اجرایی شدن آن منوط به موافقت شورای نگهبان و تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا است.
وزیر کشور با اشاره به برگزاری همزمان ۴ انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا، میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی و میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در دو استان در خرداد ماه ۱۴۰۰ گفت: همه مقدمات برگزاری انتخابات باید بر اساس برنامه و زمان بندی دقیق قانونی فراهم شود.
در نشست هم اندیشی جامعه روحانیت مبارز با احزاب و تشکل های انقلابی و ولایی مطرح شد:

تعامل جامعه زینب(س) و جامعه روحانیت در تصمیم گیری ها

اولین نشست هم اندیشی جامعه روحانیت مبارز با احزاب و تشکل های انقلابی و ولایی سال جاری در خصوص بررسی مسائل جاری و انتخابات پیش رو، در روز پنجشنبه مورخ ۱۵ آبان ۱۳۹۹، با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

ایجاد قرارگاه اقتصاد مقاومتی به‌منظور ایجاد ثبات اقتصادی در کشور و جلوگیری از تصمیم سازی های جزیره‌ای در چنین شرایطی از اهم اولویت های دولت باید باشد ضمن آنکه دولت مسئولیت خود را فراموش نکند.
رحیم پور ازغدی با بیان اینکه وضعیت امروز مزد ترس است، گفت: امروز همه جا و همه تیپ مردم، یک‌صدا شده‌اند که اعتماد به دشمن دین و دنیای مردم، عین نفسانیت و خلاف عقلانیت بود.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به برخی مشکلات در مدیریت کشور، گفت: با تایید وجود برخی نارسایی ها در مدیریت کشور گفت: جامعه ما به دلیل اینکه فرصت کمی در تجربه حکومت داری داشته است، در عرصه مدیریت به مشکلاتی بر خورد کرده است.
رییس خانه احزاب گفت: احزاب رکن اصلی انتخابات در همه دنیا هستند ولی در طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی نقش احزاب به طور کامل نادیده گرفته شده است، به همین دلیل کمیته انتخابات و حقوقی خانه احزاب در حال تهیه طرح و پیشنهادی است که نقش احزاب در انتخابات مورد بازنگری قرار گیرد.
واکنش رییس شورای شهر به احتمال کاندیداتوری در ۱۴۰۰

محسن هاشمی: امیدوارم گول نخورم!

رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران در واکنش به احتمال کاندیداتوری‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ گفت: شرایط کشور بسیار سخت است و کسی که خود را کاندیدا می‌کند به قول غربی‌ها باید «سوپرمن» باشد.