احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

حزب مردم سالاری در بیانیه ای با اشاره به بررسی و تغییرات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ از سوی نمایندگان مجلس تاکید کرد: مجموع تغییراتی که تاکنون برای منابع بودجه در کمیسیون تلفیق مجلس اتفاق افتاده، مغایر با شعار پرطمطراق «ضروت توجه به معیشت مردم» نمایندگان دوره یازدهم مجلس است.
یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: آقای ناطق‌نوری، شخصیتی تأثیرگذار در انتخابات مختلف هستند و قطعاً ایشان در انتخابات حضور پیدا خواهند کرد، اما نه به‌عنوان نامزد انتخاباتی. ولی عقبه سیاسی ایشان در انتخابات از یکی از نامزد‌ها حمایت و پشتیبانی می‌کنند.
در نامه ای سرگشاده عنوان شد:

محسن هاشمی به خواهرش فائزه: عذرخواهی کن

در پی مصاحبه اخیر فائزه هاشمی در مورد دونالد ترامپ و اقدامات رییس جمهور آمریکا علیه ایران، محسن هاشمی طی نامه ای سرگشاده به اظهارات وی واکنش نشان داد و نوشت: «می دانم که در سالهای اخیر برخوردهای نادرستی با تو، خانواده و فرزندت شده است که شاید باعث کشاندن تو به تندروی و خارج شدن از مشی میانه روی پدر گردیده، ولی این دلیل نمی شود که به رییس جمهور کشور بیگانه امید ببندی و دم از استقلال بزنی!»
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان این‌که اصلاح‌طلبان در شرایط خطرناک هستند، اظهار کرد: اکنون بهترین زمان است که اصلاح‌طلبان به خودشان بازگردند و نهادی ایجاد کنند که بتواند تصمیماتی با ضمانت اجرایی بگیرد.
دست پر رئیس قوه قضائیه برای اصولگرایان؛

آیا رئیسی معادلات انتخابات ۱۴۰۰ را به هم خواهد زد؟

محمد مهاجری می‌گوید: من شکی ندارم که ورود آقای رئیسی به انتخابات می‌تواند معادلات را به هم بریزد. اگر ایشان به انتخابات ورود پیدا کند معادلات را قطعاً به ضرر آقای قالیباف به هم خواهد زد. چون بخش عمده جناح اصول‌گرا که در دوره قبلی در رقابت میان آقای رئیسی با قالیباف، پشت سر آقای رئیسی قرار گرفتند و به همین دلیل قالیباف مجبور به انصراف شد در این دوره هم در صورت حضور آقای رئیسی از وی حمایت می‌کنند.
سال 54 جناب آقای مصباح یزدی به مدرسه‌ حقانی تشریف بردند و سخنرانی کردند. در آن سخنرانی از دیدگاه خودشان ثابت کردند که مرحوم دکتر شریعتی ضروریات دین را منکر شده است. بنابراین گفتند باید او برخوردی متناسب با منکر ضروریات دین شود.
رییس کمیته انتخابات خانه احزاب ایران، ایجاد محدودیت برای ثبت‌نام نخبگان در انتخابات ریاست‌جمهوری را خلاف قانون اساسی دانست و با بیان اینکه نام‌نویسی همه افراد نشانه تقویت دموکراسی است خواستار وسیع شدن دایره انتخاب مردم شد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی باصدور پیامی از مردم و جامعه روحانیت خواست در مراسم تشییع پیکر مرحوم آیت الله محمد تقی مصباح یزدی در مشهد شرکت کنند.
استاد دروس عالی حوزه علمیه گفت: رابطه آیت‌الله مصباح با مقام معظم رهبری بسیار صمیمی بود و رهبری انقلاب نیز ایشان را تأیید کردند و خود آیت‌الله مصباح می‌گفتند "ما ولایت فقیه را مطیع هستیم و اطاعت می‌کنیم.
مصطفی کواکبیان درمورد احتمال همکاری علی لاریجانی با اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده گفت:خیلی خوب است که آقای لاریجانی خودش یک حزب تشکیل دهد و به فعالیت حزبی روی بیاورد که در ‌این ‌صورت خواهد توانست نیروهای حزبی خود را در این ساختار ساماندهی کند.
محمود صادقی نماینده سابق اصلاح طلب در مجلس شورای اسلامی به اظهارات اخیر سخنگوی شورای نگهبان واکنش نشان داد.
دولت ندبیر دولت اعتدال نیست بلکه همان دولت اصلاحات است؛

کدام هم‌تیمی‌های میرحسین وارد دولت روحانی شدند؟

آیا به فرض اگر موسوی می‌توانست پیروز رقابت‌های انتخاباتی سال 88 شود، چه نتیجه‌ای غیر از همین که دولتمردان روحانی چهار و هفت سال بعد گرفته‌اند، می‌گرفت؟ هدف از این ادعا که موسوی در صورت انتخاب شق‌القمر می‌کرد، چیست؟
رییس پدافند غیرعامل کشور:

۹ دی قله بیداری و بصیرت مردم است

رییس پدافند غیرعامل کشور در پیامی با گرامیداشت ۹ دی تاکید کرد: این روز، قله بیداری و بصیرت مردم و نمادی الهام‌بخش در دشمن‌شناسی، زمان‌سنجی و سلحشوری ملت ایران در دفاع از انقلاب اسلامی و مظهر افشای ماهیت تهدیدات نرم دشمن است.