احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

بازگشت قالیباف به پارلمان بعد از شکست در انتخابات ۸ تیر

رؤیایِ ناکام قالیباف برای ریاست بر پاستور

رویای قالیباف برای ریاست بر پاستور تبدیل به واقعیت نمی شود، شاید همانطور که وزیر ارشاد دولت سیزدهم به کنایه گفته است؛«ریاست جمهوری در سرنوشت قالیباف نوشته نشده است»
وزارت کشور به طور رسمی تعداد آرای مردم به کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ را اعلام کرد و طبق آرای شمارش شده، مسعود پزشکیان و سعید جلیلی باید در دور دوم با یکدیگر رقابت کنند.

مناظره‌ها حالت‌های مختلفی خواهد داشت. یکسری برنامه‌های جدید پیشنهاد شده است تا کنش‌های میدانی نامزدها کم نشود؛ این برنامه‌ها در نوع تنظیم و تعداد و ساعت پخش لحاظ شده‌اند.

پایان رقابت انتخابات ریاست جمهوری

ثبت مشارکت ۴۰ درصدی / انتخابات به دور دوم رفت

شمارش آرای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به پایان رسید و براساس اعلام سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور،‌ انتخابات به دور دوم کشیده شد.
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته هشت متهم تحت تعیقیب قضایی قرار گرفته و بازداشت شدند که پنج نفر با قرار تامین مناسب آزاد شده و در حال حاضر سه نفر در بازداشت هستند.
مسعود پزشکیان شهادت مظلومانه نیروهای غیور انتظامی شهرستان راسک به دست اشرار جنایت‌کار در حین صیانت از صندوق‌های رأی را تسلیت گفت.
فعال اصولگرا خطاب به قالیباف نوشت: اصلا مهم نیست که رای‌دهندگان به شما در مرحله اول در مرحله دوم به کدام کاندیدا رای می‌دهند. مهم این است که شما از خودتان برای آینده چه شخصیتی برمی‌سازید.
دو نامزدی که در واپسین ساعات و به‌رغم قول صریحی که در مقابل بینندگان داده بودند، انصراف دادند و شهامت آن را هم نداشتند تا بگویند به سود کدام‌یک از دو نامزد دیگر (سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف) کنار رفته اند.
مسئول برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در خارج از کشور گفت چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خارج از کشور، به صورت پرشور و با مشارکت خوب هموطنان برگزار شد.