احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

نماینده سابق مجلس گفت: اگر مذاکرات احیای برجام به نتیجه نرسد، حتما ایران بازنده اصلی خواهد بود زیرا واقعیت این است که حتی توافق‌نامه‌های دوجانبه‌ای که با برخی کشورها می‌بندیم یا توافق‌های ۲۰ساله‌ای که امضا می‌کنیم زیر سایه تحریم‌ها بسته می‌شود.
احمدی نژاد با ابراز تعجب از فرصت سوزی ملی در صادرات گاز:

چرا ما باید ملاحظه روسیه را بکنیم، مگر او ملاحظه ما را می کند؟

رئیس دولت نهم و دهم گفت: چرا نباید هم آمریکا و هم روسیه و هم چین ضعیف شوند؟ چه کسی گفته است که اینها باید قوی باشند و چرا ما باید کمک کنیم که این ها قوی باشند؟ اینها چه گلی به سر دیگران زده اند که بخواهند به سر ما بزنند؟
جواد لاریجانی با بیان اینکه به روند مذاکرات خوش بین است گفت: هرگز نباید روی اینکه محصول این مذاکرات درهای عظیمی به روی ما باز کند، حساب کنیم، البته اگر باز شد مفت چنگ ما و اگر نشد نباید مهم باشد هرچند باید مذاکرات را به شکل فنی و دقیق و با تمام هنرمندی پیش ببریم.
نشریه وابسته به معاونت سیاسی سپاه با یادآوری وقایع سال ۸۸ نوشت: بهترین عنوان برای آنچه در خردادماه سال ۸۸ رقم خورد، «کودتای رنگین» است که توسط بیگانگان طرح‌ریزی و توسط ایادی فریب‌خورده آنان در کشور اجرایی شد.
شرایط به گونه‌ای است که تحلیل رفتارهای سیاسی و فضای کلی کشور بیش از آنکه به دانش و اطلاعات سیاسی وابسته باشد، در بند روان‌شناسی فردی و اجتماعی است.
دبیرکل حزب اتحاد ملت پیشنهاد داد:

احیای برجام را به رفراندوم بگذارید

آذر منصوری، دبیر کل حزب اتحاد ملت طی یادداشتی برای روزنامه اعتماد نوشت: انتخابات بعدی امریکا نزدیک است و قبل از این انتخابات با توجه به اشتیاق دموکرات‌ها از فرصت استفاده کنید و با مذاکره مستقیم با امریکا از منافع ملی ایران در این موقعیت خطیر دفاع کنید.
رئیس اندیشکده یقین با انتقاد شدید از فیلم عنکبوت مقدس با بازی یک زن ایرانی گفت: فستیوال کن برای ابد توسط ایران بایکوت شد، هیچ دولتمردی در نظام جمهوری اسلامی حق ندارد اجازه بدهد از ایران فیلمی به جشنواره کن برود.
مدیرکل پیشین خاورمیانه وزارت امور خارجه درباره سرانجام پرونده هسته ای ایران اظهار می دارد: باید قطعنامه شورای حکام را یک گام تلقی کرد و اگر تا سه ماه آینده توافقی حاصل نشود و وضعیت عادی نگردد ممکن است گام بعدی ارسال پرونده ایران به شورای امنیت باشد و طبیعتا بازگشت پرونده ایران به شورای امنیت می تواند عواقب ناخوشآیندی به همراه داشته باشد.
نایب رئیس سابق مجلس گفت: به نظر من یکی دیگر از نشانه های این تغییر رویه در نظام همین مطلبی است که در سالگرد رحلت امام خمینی(س) رهبر انقلاب در پایان سخنرانی به صراحت اعلام کردند که من این اخلال ها در سخنرانی حاج حسن آقا را قبول ندارم.
عباس عبدی گفت: متأسفانه عدم اطلاع‌رسانی منحصر به این موضوع (مذاکرت هسته‌ای و نشست وین) نمی‌شود. در تمام زمینه‌های دیگر نوعی محدودیت اطلاع‌رسانی وجود دارد که در عمل فضای رسانه‌ای و نقد داخلی را از جریان امور حذف می‌کند.
کیهان نوشت: محمود واعظی رئیس‌دفتر روحانی می‌گوید: طرحی که امروز دولت آن را اجرا می‌کند، به عنوان طرح تحول اقتصادی نمی‌بینم دولت باید مسائل را ریشه‌ای حل کند اگر احساسی عمل کند نتیجه چیزی می‌شود که در این مدت دیده‌ایم.
دفاع تمام قد از محیط زیست و فعالان آن

سیدحسن خمینی: توجه نکنیم، از طبیعت سیلی می خوریم

سیدحسن خمینی گفت: همیشه به ذهن ها می‌رسد که فعالان محیط زیستی آرمان شهر می خواهند و خیال بافی می کنند. یعنی ممکن است طرف بگوید شکم بچه من خالی است، اما شما دنبال انقراض گونه آسیایی یوزپلنگ هستید؟! دلسوزی برای طبیعت نمی‌تواند کسی که الآن دچار مشکل هست را به هشدار بیاورد.