احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

با بورسیه دانشجویان ایرانی به دانشگاه‌ها و مراکز آکادمیک غرب، در سال 1375 و دوران دولت سازندگی، حدود 2500 نفر از افراد وابسته به گروههای به اصطلاح اصلاح‌طلب و شبه روشنفکری به این دسته از مراکز و دانشگاه‌ها اعزام شدند
چه می توان کرد؟ شاید این پرسش متداول ترین و پربسامدترین پرسش روزگار ما باشد. انگاری جزوی از احوال پرسی های روزمره ماست. چه باید کرد یا چه می توان کرد؟

دکتر اسمعیل یزدی گفت : به ایشان گفتم: «انشالله هفته آینده می‌آیم و خبرهای خوب برای شما می‌آورم. نوع ضایعه که معلوم شد داروها را هم می‌آورم. ظاهراً چیز مهمی نیست.» دکتر مصدق گفتند: «امیدوارم خبر خوبی برای من بیاورید. امیدوارم سرطان باشد. من از این وضع تنهایی و زندگی خسته شدم.»
روزنامه ایران نوشت: رسانه‌های فارسی زبان بیگانه در خبری مدعی شدند فردی با نام محمد مرادی در فرانسه برای جلب توجه کشورهای غربی به ایران و حمایت از اغتشاشات دست به خودکشی زد.
آیت الله مکارم شیرازی گفت: در مسائل اقتصادی گرفتار اموری هستیم که تبدیل به معما شده است، وقتی می شنویم که مثلا دلار فلان مقدار شده، هیچ عکس العملی از مسئولین نمی بینیم و حتی ابراز هم نمی کنند که ما وضعیت را درست می کنیم و نمی گذاریم به این صورت باقی بماند و به سادگی از کنار قضایا عبور می کنند.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: دنیا می‌خواهد مسئله حجاب را حکومتی و اجباری معرفی کند و بگوید با مردم‌سالاری دینی سازگاری ندارد. در حالیکه در فروع اسلام اجبار حکومتی نداریم،کما اینکه کسی را برای خواندن نماز اجبار نمی‌کنند.حجاب تکلیف شرعی است و هیچ حکومتی در تکالیف شرعی و فروع دینی اجباری ندارد.
عباس عبدی نوشت: عدم پیش‌بینی رشد اقتصادی در سال ۱۴۰۶ و پیش از آن شاید به معنای منفی بودن آن است به‌ویژه که پیش‌تر اعلام شد که سرمایه‌گذاری در کشور حتی کمتر از مقدار لازم برای جبران استهلاک است. اینها یعنی اینکه یک فاجعه تمام‌عیار برای اقتصاد و مردم ایران در راه است.
عباس عبدی می گوید: واقعیت این است که دستگاه قضائی هیچ‌یک از دادگاه‌ها را علنی برگزار نمی‌کند تا مردم در جریان اتهامات، کیفرخواست و دفاعیات قرار بگیرند. حتی برخلاف سند رسمی امنیت قضائی احکام را هم منتشر نمی‌کنند. بنابراین چون ما درباره جزئیات هیچ اطلاعی نداریم،‌ درباره اصل صدور حکم نمی‌توان قضاوت قطعی داشت.
عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح طلب روزنامه هم میهن نوشت: با دیدن بیانیه جامعه مدرسین، چندان نیازی نیست که دنبال علت و چرایی رویگردانی مردم و جوانان از انقلاب و اسلام بود، همین بیانیه به‌تنهایی گویا است.
جمیله کدیور با اشاره به تشکیل کمیته حقیقت یاب از طرف غربی ها در روزنامه اطلاعات نوشت: نخستین مرتبه است که شاهد انتخاب هیات حقیقت یاب بین المللی برای بررسی نقض حقوق بشر در ایران هستیم.