احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

امام جمعه قم با اشاره محکوم کردن اهانت نشریه فرانسوی به ساحت رهبر معظم انقلاب، گفت: با توهین می خواهید عقده گشایی کنید؟ آن روز توهین به امام(ره) سبب پیروزی انقلاب شد و امروز هم توهین به خلف صالح ایشان سبب می شود که بساط شما در هم ریخته شود.
تلاش بی‌وقفه و خستگی‌ناپذیر آقای رئیسی و دولت ایشان در عرصه اقتصادی کشور و دستاوردهای فراوان بیرون از حد انتظاری است که به‌دست آمده است و از طرف دیگر، گرانی افسار گسیخته کالا و خدمات ،مردم را با تنگنا و سختی روبه‌رو کرده است.
رئیس دولت های نهم دهم فیلمی از خود منتشر کرده که در آن توصیه‌هایی برای برون‌رفت از وضعیت موجود کرده است.
محسن هاشمی رفسنجانی به بیان سه خاطره از مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سه مقطع پایان جنگ، انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ و نیز مذاکرات هسته ای لوزان پرداخته است.

امام جمعه مشهد گفت: اگر مقصود آن دیپلماسی خاص زد و بند با آمریکا و اروپا بوده، بله حاج قاسم تمام حرکاتش ضد این دیپلماسی بوده است.

دادستان اسبق کل کشور گفت: در حکومت معلوم نیست کارهای اقتصادی دست کیست؟! کارهای زراعی دست کیست؟! معلوم نیست مصالح مردم را چه کسی بیان و رعایت می‌کند؟! این مردم چند بار می‌خواهند زندگی کنند؟
نامه اعتراضی شهید سلیمانی و برجام 2 و 3 را که یادتان نرفته است؟

حمله کیهان به روحانی اصلاح طلب

عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون در ادبیاتی مغالطه‌آمیز گفت: سردار سلیمانی به طور جدی پایبند به اصل عدم ورود نظامی‌ها به عرصه سیاست بود اما عده‌ای از هم‌ لباسان سردار سلیمانی راه او را فراموش کرده‌اند و فقط به فکر خودی و غیرخودی ‌سازی هستند.
اگر این روزها، سکوت سیاسی علی لاریجانی شکسته شده، دو معنا بیش ندارد؛ یکی دریافت چراغ سبز حضور دوباره در قدرت و دیگری هم تلاش برای اثبات این ادعا که خود را تنها آلترناتیو اصولگرایان میانه‌رو در انتخابات پیش‌رو می‌داند و به دنبال یارکشی سیاسی است و از ائتلاف با اصلاح‌طلبان هم استقبال می‌کند.
می‌دانیم مدتی است که نواصول‌گرایان او را به رغم عنوان «دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین» و «دبیر کل جبهۀ پیروان امام و رهبری» چندان به بازی نمی‌گیرند. به یاد داریم که او در آغاز در طیف علی لاریجانی تعریف می‌شد و حلقۀ واسط آنان با احمدی‌نژاد هم - با سابقۀ عضویت در جامعه اسلامی - به حساب می‌آمد ولی با شکرآب شدن روابط احمدی‌نژاد با لاریجانی باهنر دیگر نمی‌توانست حلقۀ وصل باشد چون به دو قطب مخالف بدل شده بودند
فقدان ایدئولوژی و نخبگی ثمره‌اش در جنبشی تحقق یافت که برای نخستین بار فحاشی و الفاظ رکیک استادیومی را وارد گفتمان اعتراضی کرد و در عرصه عمل به خشونت بی‌سابقه و وندالیسم افراطی دست یازید، که همین دلیل اصلی ریزش بدنه مردمی با حرکتی بود که در ابتدا به گمان اعتراض با آن همراه شده بود. هرچند از حرکتی که دختری فراری و معلوم‌الحال و لمپن‌هایی نظیر علی کریمی هدایت آن را در دست گرفته و آن را راهبری می‌کنند، نتیجه‌ای جز این هم انتظار نمی‌رود.
سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که شعار «زن زندگی آزادی» از سوی آمریکا و متحدان او یک دروغ بزرگ است، خاطرنشان کرد: اگر این کشورها به شعار زن آزادی اعتقاد داشتند امروز درگیر مشکلات عمیق و جدی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نبودند.
رئیس کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین‌المللی پرونده ترور و شهادت حاج قاسم سلیمانی در وزارت امور خارجه اعلام کرد: در کیفرخواست تهیه شده در مورد این پرونده از بعد کیفری نام تعدادی از افراد از اتباع چند کشور به عنوان مجرمان و مباشران در اجرای این ترور ذکر شده است.
عباس عبدی نوشت: به نظرم اگر رویکرد دفاع از حاکمیت قانون را مبنا قرار دهیم و همه موارد نقض را صریح و آشکار اعلام کنیم، امیدی به اصلاح است. هر تغییری پیش از رسیدن به حدی از حاکمیت قانون، آب در هاون کوبیدن است.