احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

محمدتقی رهبر امام جمعه موقت اصفهان می‌گوید: در کشوری که به عرق‌فروش، اجازه عرق فروشی و به قمار باز اجازه قماربازی داده نمی‌شود، به زنانی که بی‌حجابی می‌خواهند هم اجازه داده نخواهد شد، هر طور که دلشان می‌خواهد، بیرون بیاید.
اگر از صحت و سقم ادعای آمریکا در فروش پهپاد فرامدرن ایران به روسیه بگذریم، به شیرینی این اعتراف بزرگ می‌رسیم که کدخدای جهان، مدعی است ایران، در زمینه نظامی و تولید و تجاری ‌سازی تسلیحات فرامدرن ابرقدرت شده و توانسته در دعوای دوابرقدرت، به یکی از آنها سلاحی بفروشد که دیگری از مقابله با آن ناتوان است و توازن نظامی آنها به هم خورده است.
شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره حجاب بیانیه‌ای صادر کرد که در آن با اشاره به اینکه حجاب مانع فعالیت اجتماعی زنان نیست بر لزوم رعایت آن به عنوان یکی از احکام اسلامی تأکید کرد.
​عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به اعتراضات سه ماه اخیر گفت: این ها اعتراض نبود بلکه اغتشاش بود زیرا طبق قانون اساسی اعتراض در کشور ما آزاد است.
سال هاست که مردم ایران با گوشت و پوست و خون و استخوان خود دارند آثار تحریم هایی را که "کاغذپاره" خوانده شدند، احساس می کنند و رنج می برند و خدا می داند چند نفر بر اثر این تحریم ها، جان خود را از دست داده اند؛ بعد جناب ایشان هنوز دارد می گوید قطعنامه ها مشمول فلان فصل نبود!
روزنامه «وطن امروز» در واکنش به کاریکاتور نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» از رهبر انقلاب، عکس صفحه یک خود را به کارتونی از امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه در شمایل اسمیگل، یکی از شخصیت‌های سریال ارباب حلقه‌ها اختصاص داده است.
طرح ممنوعیت خروج مسئولان و مدیران نظام جمهوری اسلامی پس از اتمام مسئولیت از کشور تا سپری شدن مراحل قانونی در دستور کار هفته جاری صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است.
از بدو وقوع اعتراضات اخیر در شهریور ماه سال جاری، که می‌توان از آن تلقی خیزش اعتراضی یا حداکثر جنبش اعتراضی اجتماعی داشت، طیف‌هایی از اپوزیسیون برانداز و زرادخانه‌های رسانه‌ای وابسته، بر آن شدند که با سوار شدن بر موج اعتراضات مردم، در جهت خواست‌های خود، آن را منحرف کنند و بر آن مُهر خود بزنند.
امکان شکل‌گیری دوقطبی«مذهبی، غیرمذهبی» در روزهای پس از مرگ مهسا امینی و اتفاقاتی که طی ماه‌های اخیر صورت گرفت از جمله مواردی بود که بسیاری از تحلیلگران سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا و استادان جامعه‌شناسی و حتی مذهبیان حوزه و دانشگاه به آن هشدار دادند. همین روزها بود که با انتشار خبری از بست‌نشینی عده‌ای در حرم حضرت عبدالعظیم موضوع تقابل «سنت و مدرنیته» نیز در کنار امکان شکل‌گیری دوقطبی مذهبی و غیرمذهبی مطرح شد.
سعید لیلاز، تحلیلگر اقتصادی و سیاسی در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت: خوب است در همین ابتدای این یادداشت تاکید کنم که من آقای مهدی بیک را فقط تلفنی می‌شناسم و هیچ ‌وقت حضوری همدیگر را ندیده‌ایم.
مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان گفته ایران تنها مال روزه‌داران و نمازگزاران نیست، ایران مال همه است؛ مال تمام اقوام و اقلیت‌ها و بی‌دین‌ها و دین‌دارهاست؛ نه اینکه بگوییم کشور فقط متعلق به کسانی است که در نماز جمعه شرکت می‌کند.